Intrebari frecvente

  • Contul StartradeRO = iti ofera acces la instrumente listate la Bursa de Valori Bucresti: actiuni, obligatiuni corporative,unitati de fond, titluri de stat, produse structurate.
  • Contul StartradeINTL = iti ofera acces pe bursele internationale prin actiuni si ETF-uri , precum Austria, Belgia, Franta, Germania, Italia, Irlanda, Luxemburg, Olanda, Portugalia, Spania, Polonia, Marea Britanie, Suedia, SUA, Canada.

  • Accesezi butonul verde Deschide cont si completezi toate campurile solicitate.
  • Alegi tipul de cont dorit: actiuni romanesti sau actiuni internationale.
  • Incarci la final documentele solicitate.
  • Astepti sa verificam documentele si apoi primesti contractul pe care trebuie sa-l semnezi electronic. Nu te costa nimic, semnatura electronica este oferita gratuit de catre Tradeville.
  • Iti trimitem un email de confirmare si te poti loga in cont.

  • Dupa ce ai semnat si transmis documentele, cel tarziu la sfarsitul urmatoarei zi lucratoare vei avea contul deschis. Stai fara griji, iti vom trimite un email de confirmare. In cazul in care vom avea nevoie de informatii suplimentare vei fi contactat de un reprezentant al departamentului HelpDesk.

  • Poti oricand sa optezi pentru deschiderea unui cont aferent noului serviciu dorit. Tot ce trebuie sa faci este sa reiei procesul de deschidere cont online si sa selectezi serviciul dorit.

  • Pentru a-ti activa un cont de tranzactionare este suficient sa ne anunti: pe chat, direct din platforma, telefonic la numarul 021-318.75.55 sau pe email pe [email protected].

  • Din pacate, legislatia in vigoare nu permite deocamdata deschidere de conturi de tranzactionare minorilor.

  • E simplu: obtii extrasul de portofoliu de la brokerul tau, apoi iti deschizi online un cont de tranzactionare la Tradeville, iar noi ne ocupam de restul. Tot ce trebuie sa faci este sa ne spui ca doresti sa iti muti detinerile.

  • Cel mai rapid este sa alimentezi contul prin transfer bancar: completezi din internet banking un ordin de plata catre unul din conturile noastre bancare de clienti. Transferurile cele mai rapide se efectueaza in cadrul aceleiasi banci (transferuri interbancare). Lista conturilor noastre bancare de clienti o gasesti aici.
  • Contul de tranzactionare StartradeRO in RON poate fi alimentat si prin intermediul cardului bancar, situatie in care este retinuta o taxa de 1% din valoarea sumei alimentate, taxa ce este perceputa de banca/institutia de credit partenera a Tradeville. Gasesti mai multe informatii la punctul 4 de mai jos.
  • Pentru alimentarea contului de tranzactionare StartradeINTL, Tradeville S.A. percepe un comision de 0,08% din suma alimentata, mai putin pentru valuta EUR, pentru care comisionul perceput este de 0%.

  • Beneficiar: Tradeville S.A.
  • C.I.F.: RO 8694021
  • Explicatia platii: alimentare BVB (cu mentiunea LEI sau EUR) sau alimentare cont INTL (cu mentiunea USD sau EUR).

  • Durata transferurilor de bani depinde de banca/filiala implicate in transfer. Astfel, in cazul in care transferul se realizeaza intre conturi din cadrul aceleiasi banci, durata transferului este de maxim 1 zi lucratoare.
  • In cazul transferurilor interbancare interne ( adica intre banci diferite din Romania), durata transferului este de maxim 2 zile lucratoare.
  • Dupa efectuarea unei plati, ne poti trimite OP-ul pentru a monitoriza alimentarea.

  • Sa retragi bani este foarte simplu: te loghezi in contul de tranzactionare, accesezi sectiunea Transferuri, alegi la tip de transfer "retragere bani" si apoi introduci detaliile ordinului.
  • Este important de stiut ca nu poti face retrageri decat catre conturile bancare pe care le-ai declarat in relatia cu noi si in care ai facut anterior o alimentare de bani. Pentru inregistrarea unui cont bancar nou in relatia cu noi este suficient sa ne trimiti pe email sau pe chat un extras de cont bancar si sa efectuezi din acel cont bancar o alimentare a contului tau de tranzactionare.
  • Pentru retragerile in RON din contul de tranzactionare StartradeRO, nu se percep taxe. Taxele percepute de bancile partenere pentru transferurile in alte valute decat RON sunt suportate de client.
  • Pentru retragerile din contul de tranzactionare StartradeINTL, Tradeville S.A. percepe un comision de 0,08% din suma retrasa, ma putin pentru valuta EUR, pentru care comisionul perceput este de 0%. Suplimentar, taxele percepute de bancile partenere pentru transferurile in alte valute decat RON sunt suportate de client.

  • Intri in contul tau de tranzactionare (pe platforma web sau aplicatia mobila), accesezi pagina Transferuri si poti face operatiunile dorite. Este importat sa stii ca transferurile se vor executa de luni pana vineri in intervalul orar 09:00 - 16:00.

  • Credem cu tărie că piața de capital trebuie să fie o experiență accesibilă tuturor. TradeVille este în avangarda brokerilor români pentru că am marșat dintotdeauna pe democratizare accesului la tranzacționare.
  • Prin urmare, nu avem un plafon minim la deschiderea de cont - începeți să tranzacționați astăzi cu brokerul de retail #1 din România* și bucurați-vă de toate avantajele pe care vi le punem la dispoziție.
  • *Top activitate intermediari ședința curentă, după nr tranzacții @ bvb.ro

  • Pentru a face o alimentare dintr-un cont bancar nou, acesta trebuie sa fie inregistrat in fisa ta de cont. Este suficient sa ne trimiti un extras de cont bancar (pe mail sau chat) care sa contina datele tale de identificare, adresa, valuta contului, iar noi vom inregistra noul tau cont bancar.
  • Pentru a face o retragere intr-un cont bancar nou, se aplica cele de mai sus, dar in mod suplimentar trebuie sa faci anterior cererii de retragere, o alimentare a contului tau de tranzactionare de minim 1 RON din noul tau cont bancar.

  • Pentru alimentarile/retragerile in RON din contul de tranzactionare StartradeRO, nu se percep taxe. Taxele percepute de bancile partenere pentru transferurile in alte valute decat RON sunt suportate de client.
  • Pentru alimentarile/retragerile din contul de tranzactionare StartradeINTL, Tradeville S.A. percepe un comision de 0,08% din suma alimentata/retrasa, ma putin pentru valuta EUR, pentru care comisionul perceput este de 0%. Retinerea comisionului de 0,08% din suma retrasa de client din contul de tranzactionare se realizeaza prin deducerea (retinerea) acestuia din suma solicitata.
  • Suplimentar, taxele percepute de bancile partenere pentru transferurile in alte valute decat RON sunt suportate de client.

  • Da. Poti transfera RON catre unul din conturile bancare Tradeville si ulterior iti muti banii intre conturile tale de tranzactionare direct din platforma, sectiunea Transferuri. Sau transferi direct EUR sau USD catre unul din conturile noastre bancare deschise in valuta respectiva (pentru EUR te rugam sa mentionezi INTL sau international).

  • Comisionul de tranzactionare procentual pentru tranzactiile in RON la BVB este intre 0,65% si 0,3%,care se aplica la valoarea tranzactiei, avand o valoare minima de 1,9 RON/ordin executat (integral sau partial). In cazul ordinelor executate prin mai multe tranzactii, comisionul minim este aplicat o singura data pe ordin. Taxa ASF aplicata tranzactiilor de cumparare actiuni este 0,06%, iar pentru drepturi este de 0,04%. Tradeville colecteaza aceasta taxa de la fiecare cumparator si o vireaza in contul ASF.
  • De exemplu:
    • La un comision de 0,65% si o cumparare de 1.000 actiuni SNP la pretul 0,33 RON, comisionul de cumparare va fi calculat sub forma: (0,65%+0,06%)*1.000*0,33 = 2,343 RON.
    • La vanzare, nu se mai aplica taxa ASF, comisionul fiind calculat: pret*cantinate*procent_comision.

  • Comisionul pentru tranzactiile in lei cu obligatiuni este de 0,2% din valoarea tranzactiei, respectiv de 0,1% pentru tranzactiile cu obligatiuni de stat, avand o valoare minima de 1,9 lei/ordin executat (integral sau partial). In cazul ordinelor executate prin mai multe tranzactii, comisionul minim este aplicat o singura data pe ordin.
  • Taxa ASF aplicata tranzactiilor de cumparare obligatiuni este 0.02%. Tradeville colecteaza aceasta taxa de la fiecare cumparator si o vireaza in contul ASF.

  • Comisionul pentru tranzactiile cu ETF BET Tradeville este de 0,35% din valoarea tranzactiei, avand o valoare minima de 1,9 lei/ordin executat (integral sau partial). In cazul ordinelor executate prin mai multe tranzactii, comisionul minim este aplicat o singura data pe ordin.
  • Taxa ASF pentru cumpararea de instrumente financiare de tip ETF este de 0,04%. Tradeville colecteaza aceasta taxa de la fiecare cumparator si o vireaza in contul ASF.

  • In cazul tranzactiilor efectuate in moneda EUR, valoarea minima a comisionului de tranzactionare este de 1,9 EUR/ordin executat (integral sau partial), iar comisionul procentual intre 0.65% si 0.3% se aplica corespunzator la valoarea tranzactiei in functie de tipul de instrument tranzactionat la BVB, asa cum este descris la intrebarea nr.1.

  • Comisionul intraday se aplica tranzactiilor facute pe contul StartradeRO care presupun cumparari si vanzari de volume egale ale actiunilor aceluiasi emitent in aceeasi zi. Acestea vor fi comisioane la jumatate din valoarea comisionului standard, dar nu mai putin de 0.25%.
  • Comisionul intraday nu se aplica tranzactiilor cu obligatiuni corporative, titluri de stat si ETF BET Tradeville.

  • Comisionul pentru tranzactiile cu actiuni internationale este 0.4%,minim 7 eur. Exista cateva exceptii, poti verifica aici lista completa.

  • Nu,TradeVille nu retine comisioane suplimentare pentru incasarea dividendelor.
  • Corespunzator contului StartradeRO, Tradeville S.A. percepe numai taxele Depozitarului Central aplicabile in cazul operatiunilor de registru si de procesare evenimente corporative.
  • Corespunzator contului StartradeINTL, Tradeville S.A. percepe numai taxele percepute de Intermediarul Strain aplicabile in cazul operatiunilor de registru si de procesare evenimente corporative. Orice modificare a tarifelor si comisioanelor percepute de Intermediarul Strain duce implicit la modificarea taxelor percepute de Tradeville, cu notificarea corespunzatoare a acestora catre Client.

  • Startrade2.0 este platforma web prin care ai acces la bursa locala si bursele internationale;
  • Tradeville mobile - aplicatie disponibila pe Android si iOS.

  • Ca sa iti resetezi parola trebuie sa accesezi link-ul de aici , sa introduci username-ul, CNP-ul si adresa de email, iar la final o sa primesti un SMS cu codul de logare pe numarul de telefon declarat.

  • Daca nu ai setat o parola distincta, pentru confirmarea unui ordin trebuie sa introduci parola cu care te-ai logat in contul de tranzactionare.

  • Toate informatiile privind o tranzactie sau o intrare/ iesire de bani le vei gasti in pagina Activitate, disponibila atat in platforma web cat si cea de mobil.
  • Aici vei vedea toate detaliile legate de tranzactia ta: comisionul perceput, profiul marcat ( in cazul ordinelor de vanzare) sau comisionul ASF ( in cazul ordinelor de cumparare).

  • Indiferent ca esti logat in platforma web sau cea mobile,vei gasi o sectiune dedicata pentru Ordine. Pe langa vizualizarea ordinelor executate sau anulate sunt disponibile aici si ordinele in asteptare. Tot ce trebuie sa faci pentru a edita/ anula un ordin este sa selectezi ID-ul acestuia. Ulterior ti se va deschide o fereastra noua ce permite actualizarea cantitatii, respectiv a pretului lansat sau anularea acestuia.

  • Din punctul de vedere al valabilitatii ordinelor se poate opta intre:
  • "day" reprezinta un ordin valabil pentru sedinta de tranzactionare din ziua respectiva;
  • "open" - ordinul respectiv va fi valabil pana in momentul anularii acestuia de catre tine;
  • ”data”-in cazul in care doresti o alta valabilitate, aceasta se completeaza in formatul ll/zz/aa si va reprezenta ziua (inclusiv) pana la care ordinul ramane in piata (daca este o data in care piata este inchisa programul cauta automat urmatoarea zi lucratoare).
  • Fiecare ordin lansat va fi confirmat prin parola de utilizator.
  • Inaintea lansarii unui ordin de vanzare de actiuni se verifica soldul de actiuni aflate in portofoliul la acea data, iar in cazul unui ordin de cumparare se verifica soldul de bani disponibili in cont.

  • "lansat": ordinul a fost acceptat si urmeaza sa fie preluat;
  • "la exec.": ordinul este la tranzactionare in piata;
  • "executat": ordinul respectiv a fost executat in totalitate;
  • "expirat": ordinul nu mai este valabil;

  • Autentificarea in 2 pasi (2FA) este o functionalitate care imbunatateste securitatea contului tau. Aceasta functionalitate introduce necesitatea a doua forme de identificare pentru a te putea autentifica in contul tau: parola si un cod de securitate generat de aplicatia TradeVille pe care il vei primi pe telefonul tau mobil. De ce este utila aceasta functionalitate? Pentru ca te protejeaza in cazul in care iti este “sparta/aflata” parola prin al doilea pas, codul de securitate, pentru ca doar tu ai acces la acest cod primindu-l pe telefonul tau mobil.
  • La prima autentificare de pe un dispozitiv mobil nou:
    • Accesezi aplicatia mobile TradeVille si iti introduci userul si parola;
    • Primesti codul de autentificare pe e-mail;
    • Dupa ce ai introdus codul autentificarea se face cu success.
  • La prima autentificare de pe un dispozitiv web nou:
    • Accesezi platforma web si iti introduci userul si parola.
    • Platforma web genereaza un cod de autentificare:
      • daca exista un dispozitiv mobil principal asociat contului (daca ai avut cel putin o autentificare 2FA cu optiunea retine dispozitiv de pe un dispozitiv mobil) vei primi codul de autentificare prin notificare Push pe acel dispozitiv mobil, smartphone;
      • daca nu ai un dispozitiv mobil principal asociat contului (esti la prima autentificare 2FA) vei primi codul pe e-mail.
    • Introduci codul primit prin notificare Push si e-mail.
    • Dupa ce ai introdus codul autentificarea se face cu success.
  • La o autentificare ulterioara de pe un dispozitiv web memorat prin bifa(o autentificare dupa o autentificare 2FA facuta cu succes in ultimele 30 de zile de pe dispozitivul web sau mobil)
    • Accesezi platforma web sau aplicatia mobile si iti introduci userul si amprenta / parola.
    • Esti autentificat cu success in platforma web sau aplicatia mobile TradeVille (avand 2FA activat si dispozitivul memorat al doilea pas ramanand doar introducerea parolei sau scanarea amprentei).
  • Mentiuni importante:
    • Cat timp nu se apeleaza mecanismul de “stergere dispozitiv” dispozitivul va fi memorat si va mai fi nevoie doar de al doilea factor pentru autentificare cu succes (parola pentru autentificare in platforma web Startrade 2.0, respectiv amprenta sau parola pentru autentificare in aplicatia mobile TradeVille pe smartphone).
    • Codurile de autentificare au un timp maxim de valabilitate de 5 minute. Daca nu ai utilizat codul in cele 5 minute de valabilitate codul expira si nu mai poate fi folosit.
    • Dupa un anumit prag de incercari succesive nereusite de autentificare cu un cod de autentificare, se aplica in continuare mecanismul de blocare a user-ului.

  • Intri in pagina de securitate, iar in sectiunea 2FA - autentificare cu doi factori- selectezi una din metodele disponibile (noi recomandam metoda prin notificare push)
  • Daca selectezi metoda prin notificare, pasul urmator este sa iti instalezi aplicatia mobila Tradeville, si sa te loghezi in aplicatie (o vei face cu user, parola, si un cod suplimentar primit prin email). Ulterior, orice logare noua de pe un device web necunoscut va necesita confirmarea prin aplicatia mobila.
  • Daca aveai deja aplicatia mobila instalata, ulterior activarii notificarii push, va trebui sa efectuezi un logout si un login inapoi in aceasta (pentru ca device-ul mobil sa fie inregistrat pt notificarile push).

  • Autentificarea biometrica este posibila exclusiv in aplicatia mobila, pe baza capabilitatilor si a optiunilor dispozitivului dvs (unele dispozitive au amprenta, altele au recunoastere faciala, unele au o zona dedicata unde amprenta este citita, altele au o astfel de zona chiar pe ecranul dispozitivului etc). Daca aceasta esueaza, erorile primite vin din sistemul dispozitivului dvs si nu pot fi configurate de catre TradeVille. Daca logarea a esuat sau a fost anulata, de regula autentificarea va putea fi reinitializata prin butonul „Biometric”.
  • Din motive de siguranta, parola vă va fi solicită la intervale de 30 de zile, autentificarea exclusiv biometrică fiind posibilă doar între aceste intervale. De asemenea, dacă utilizatorul efectuează un logout (Contul meu -> Logout), la prima logare, parola va trebui reintrodusa, inainte de a putea face o autentificare biometrică. Parola astfel introdusă va fi valabila 30 de zile sau pana la urmatorul logout, interval in care veti putea accesa aplicatia prin autentificare biometrica.
  • De asemenea, daca utilizatorul se logheaza pe un alt dispozitiv decat cel pentru care are activata autentificarea biometrica, dispozitivul care permitea autentificarea biometrica va fi delogat automat, astfel ca va fi necesara reintroducerea parolei la prima relogare pe acest dispozitiv, inainte de a putea utiliza din nou autentificarea biometrica. Aplicatia memoreaza ca device principal dispozitivul pe care aveti activa autentificarea biometrica, chiar daca acesta a fost delogat ca urmare a utilizarii unui alt dispozitiv. In plus, daca contul dvs are activa optiunea 2FA prin Push, notificarea va fi trimisa pe device-ul principal, indiferent de dispozitivul pe care il utilizati la acel moment.
Buna ziua, sunt TreVi. Spuneti-mi, va rog, cu ce informatii va pot fi de folos.