Tesla: livrari record in trimestrul 3

Data: 08/10/2020

Inca o veste buna de la Tesla: cel mai valoros producator auto din lume a reusit sa livreze in trimestrul 3 un numar de 139,300 autovehicule. Model 3 si Model Y au avut cea mai mare contributie la performanta de vanzari a companiei.

  • Cifra s-a potrivit aproape exact asteptarilor analistilor si reprezinta un nou record trimestrial.
  • Asta chiar daca, in trimestrul 3, vanzarile auto din SUA au fost mai mici cu aproape 10% fata de aceeasi perioada din 2019. Toti producatorii traditionali au raportat scaderi importante: -32% la Nissan, -11% la Toyota, -10% la Honda, Fiat Chrysler si Volkswagen/Audi.
  • Nu avem date precise despre vanzarile de autovehicule electrice din SUA intrucat producatorii traditionali refuza sa le mai publice. In Europa, insa, aceastea au fost in august cu 171% mai mari decat in aceeasi perioada din 2019. In Norvegia, peste 60% din autovehiculele inregistrate sunt deja electrice.
  • In China, cea mai promitatoare piata auto din lume, vanzarile modelelor electrice au crescut in august cu 6% fata de aceeasi perioada a anului trecut. La nivel global, vanzarile de autovehicule electrice au crescut cu 58% si au avansat la o cota de piata de aproape 4%.
  • Tot in trimestrul 3, numarul autovehiculelor produse de Tesla a depasit marginal cifra livrarilor: 145,036.
  • Obiectivul Tesla pentru 2020: sa vanda in jur de 500,000 autovehicule, cu pana la 40% mai multe decat in 2019.

Dar Tesla merge mai departe. Pe 22 septembrie, cu ocazia Battery Day, compania a indicat ca vrea sa fie implicata in toate stagiile ciclului de productie a bateriilor (inclusiv in procesarea resurselor primare si chiar in achizitionarea litiului ne-exploatat inca). Si totusi, Elon Musk a avertizat asupra dificultatii extreme cu care noile tehnologii vor fi adoptate.

  • Tesla ne-a mai spus ca va incerca sa produca 20 milioane de autovehicule anual pana in 2030 (comparativ cu 367,000 vandute in 2019, de 30 de ori mai putine decat au reusit Toyota sau Volkswagen).
  • Alt obiectiv anuntat: producerea unei baterii care sa reziste pentru intreaga existenta a unui autovehicul (niciun termen limita nu a fost mentionat).
  • Singurul lucru concret anuntat de Tesla a fost ca incepe sa preia comenzi pentru Model S Plaid (al carui pret orientativ este de 140,000 USD), livrarile urmand sa inceapa anul viitor.

La inceputul lunii septembrie, S&P Dow Jones Indices a refuzat includerea Tesla in indicele S&P 500, desi compania indeplineste deja criteriile (printre care obtinerea unui profit in 4 trimestre consecutive).

  • Unul dintre motivele probabile pentru decizia S&P Dow Jones Indices: profitul pre-taxare de 483 milioane USD obtinut in prima jumatate a acestui an a depins de 782 milioane USD pe care Tesla i-a incasat din vanzarea de "regulatory credits" catre alti producatori auto (iar management-ul Tesla indica faptul ca aceasta nu poate fi o sursa de profituri pe termen lung).
  • Un alt motiv aparent: la inceputul lunii septembrie, Tesla se tranzactiona la un multiplu de 235 fata de profiturile anticipate pentru acest an (comparativ cu un multiplu de 26 in cazul indicelui S&P 500).
  • In termeni de bani la indemana: in ultimele 12 luni, Tesla a generat free cash flow de 800 milioane USD, dar are o valoare de piata peste Johnson & Johnson (cu free cash flow de 17.5 miliarde USD), Walmart (cu free cash flow de 23 miliarde USD) sau Visa (cu free cash flow de 11.5 miliarde USD). In 2019, impreuna, Toyota si Volkswagen au acumulat free cash flow de 15.6 miliarde USD.

Si totusi, Tesla este in prezent a 6-a cea mai valoroasa companie inclusa in indicele Nasdaq Composite si singura companie importanta de tehnologie care nu face parte din structura indicelui S&P 500.

Surse:


https://ir.tesla.com/press-release/tesla-q3-2020-vehicle-production-deliveries

https://electrek.co/2020/10/01/electric-car-milestone-norway-vw-id-3/
https://seekingalpha.com/article/4377470-ev-company-news-for-month-of-september-2020
Buna ziua, sunt TreVi. Spuneti-mi, va rog, cu ce informatii va pot fi de folos.