Tesla: cat tin bateriile la bursa?

28/07/2021

    Sigur e ca bateriile tocmai au tinut pentru al 8-lea trimestru consecutiv.
  • Asta pentru ca, in perioada aprilie - iunie, Tesla a reusit sa obtina al 8-lea profit net trimestrial consecutiv. Acesta a depasit in premiera pragul de 1 miliard USD, fiind de peste 10 ori mai mare decat profitul net inregistrat in perioada similara a anului trecut. Iar marja bruta de profit a fost de 28,4%, cu aproape doua puncte procentuale mai mare decat in trimestrul precedent.
  • Nu doar profitul net a spulberat asteptarile analistilor. Veniturile totale incasate au fost de aproape 12 miliarde USD, duble fata de cifra inregistrata in aceeasi perioada din 2020.
  • Doar 354 milioane USD au venit pe filiera vanzarii de "regulatory credits", circa 3,5% din incasarile totale pe partea de autovehicule si mai putin decat in oricare dintre ultimele patru trimestre.
  • Divizia de energie, care include producerea de energie solara si stocarea de energie pentru locuinte, business-uri si utilitati, a generat incasari de 801 milioane USD, cu peste 60% mai mari fata de trimestrul precedent.
    Tot in trimestrul 2, Tesla a reusit sa livreze si sa produca peste 200.000 de autovehicule pentru prima data in istoria companiei. Dintre cele 206.421 masini produse, totusi, ponderea majoritara au avut-o cele mai ieftine modele (adica Model 3 si Model Y).
  • In China, cele doua modele accesibile produse langa Shanghai au inregistrat in iunie peste 28 de mii de inmatriculari, cifra fiind cu 29% mai mare fata de luna precedenta si dubla comparativ cu aprilie.
  • Aproape 1 milion de autovehicule cu forme nepoluante de propulsie au fost vandute in China in primele 6 luni ale acestui an. La aceasta cifra totala, Tesla a contribuit cu peste 132 de mii.
  • In 2020, Tesla a livrat aproape 500.000 de autovehicule peste tot in lume, iar compania continua sa estimeze ca numarul total al livrarilor va creste cu peste 50% in acest an.
    Ce altceva mai stim despre Tesla?
  • La 1 iulie ar fi trebuit sa asistam la deschiderea noului Gigafactory de langa Berlin. Dar lansarea a fost (cum altfel?) amanata. S-ar putea intampla spre finalul acestui an...sau chiar in 2022. Motivele intarzierii sunt legate de protectia mediului inconjurator, birocratie (Elon Musk confirma: exista asa ceva si in Germania) si schimbari neasteptate de planning.
  • In prezent, Tesla are 4 capacitati de productie operationale: trei sunt localizate in SUA, iar a patra (despre care am vorbit deja) se afla langa Shanghai. Cea de langa Berlin ar fi a cincea.
  • Iar asta inseamna o nevoie uriasa de metale rare precum litiu, cobalt si nichel care intra in componenta bateriilor. Nu intamplator, Tesla discuta cu BHP despre obtinerea unor cantitati importante de nichel extras (cat mai etic posibil) in vestul Australiei.
    Suna deja drept cliseu in punctul asta...dar concurenta strange randurile. Asa ca Tesla cauta diferentiatori pentru a-si justifica preturile nu tocmai modeste.
  • Iar daca ecosistemul conteaza mai mult decat produsul (asa cum ne-a invatat Apple): aparent, Tesla vrea sa-si transforme propriile statii de incarcare in centre de relaxare si voie buna (inclusiv restaurante).
  • Tesla flirteaza cu un asemenea concept inca din 2017. In caz ca-ti suna cunoscut...e probabil pentru ca altcineva a pus deja ideea in practica. Se numeste NIO House si este creatia producatorului auto chinez NIO.
  • In primavara, existau deja 23 de NIO Houses. Numarul lor ar putea creste la 49 pana la finalul acestui an.
    Am zis ceva despre concurenta?
  • GM vrea sa investeasca 35 miliarde USD in propulsie electrica pana in 2025, cu 30% mai multi bani decat estima anterior. Iar cheltuielile nu se vor axa exclusiv pe noul Hummer electric.
  • Chinezii de la NIO si BYD vin anul acesta in Norvegia...adica pe cea mai mediatizata piata europeana a autovehiculelor electrice dominata pana acum de Tesla.
  • Iar apropo de Norvegia: in luna mai, Mustang Mach-E a fost cel mai bine vandut autovehicul...indiferent de propulsie. Cu 1.384 de autovehicule vandute, modelul electric produs de Ford a captat circa 10% din piata auto norvegiana. Model 3 de la Tesla s-a situat pe locul 6, in urma Toyota RAV4 (hibrid) si Skoda Enyaq (electric).
  • Si de-ar fi doar Mustang Mach-E. Dar ai vazut review-ul facut de Marques Brownlee pentru Ford F-150 Lightning? Ce-i drept, l-am vazut si pe cel postat zilele trecute pentru Model S PLAID...
  • Iar daca legendele americane nu vor reusi sa cucereasca Europa, noul CEO al Ferrari vine de la cel mai mare producator european de...semiconductori.
    Mai avem de asteptat cativa ani pana sa vedem (si sa conducem) un autovehicul electric produs de Apple.
  • Dar potrivit mai multor surse consultate de Reuters (inclusiv din administratia Biden), gigantul de tehnologie din Cupertino discuta deja cu CATL si BYD despre constructia si operarea unor facilitati de producere a bateriilor in SUA.
  • CATL este cel mai mare producator de baterii din lume si are drept clienti companii auto importante (inclusiv Tesla). BYD este pe locul 4 in acelasi top global.
  • Banuiala noastra e ca Apple va ajunge in aria asta doar cand va fi convinsa ca are intregul ecosistem, nu doar produsul (aproape) perfect.

Tranzactiile cu instrumente financiare presupun riscuri specifice, incluzand, fara ca enumerarea sa fie limitativa, fluctuatia preturilor pietei, incertitudinea dividendelor, a randamentelor si/sau a profiturilor, fluctuatia cursului de schimb. Pentru instrumentele financiare denominate in alta moneda decat cea a statului de rezidenta a investitorului, randamentul poate creste sau scadea in functie de fluctuatiile monedei. Performantele anterioare nu reprezinta un indicator fiabil al performantei viitoare.

S.S.I.F. TradeVille S.A. faciliteaza accesul la servicii de investitii financiare in legatura cu contracte pentru diferente (CFD), fiind Introducing Broker pentru brokerul pentru CFD-uri: IG Europe GmbH. CFD-urile sunt instrumente complexe si au un risc ridicat de a pierde rapid bani din cauza efectului de levier. 70% din conturile investitorilor de retail pierd bani atunci cand tranzactioneaza CFD-uri cu acest furnizor.

S.S.I.F. TradeVille S.A., Calea Vitan nr. 6A, Bl. B, Tronson B, et. 3, sector 3, Bucuresti, Romania, cod postal: 031296, tel: +40 21 318 75 55, fax: +40 21 318 75 57 / +40 21 318 75 26, Autorizata prin Decizia CNVM nr. 2225/15.07.2003. Agentie Brasov, Str. Iuliu Maniu nr.47, etj 3, camera 317, Brasov, Romania.

Email: helpdesk@tradeville.eu
Tel: 021 318 7555 (L - V: 9:00 - 18:00)
Live Help

Nume si prenume
(*)
Email
(*)
Telefon
(*)
Sunt interesat
(*)

(*) Toate campurile sunt obligatorii. Date cu caracter personal (detalii)