Tranzactioneaza Renault SA (FR.RNO) - 36.96 EUR (%) Tranzactioneaza
Stiri
Renault si partenerul sau chinez Geely au anuntat vineri o noua asociere pentru dezvoltarea de motoare cu combustie si sisteme hibride, in scopul de a imbunatati competitivitatea afacerilor lor traditionale auto. Aceasta initiativa vine intr-un moment in care alti producatori auto intensifica investitiile in trenuri de rulare cu emisii reduse, ca raspuns la scaderea vanzarilor de vehicule electrice. Prin aceasta asociere, denumita HORSE Powertrain si cu sediul in Londra, se asteapta sa se produca aproximativ 5 mil. de unitati de propulsie pe an, care vor genera venituri anuale de aproximativ 15 mld. EUR. Renault isi propune sa se concentreze pe vehiculele electrice, separandu-si afacerea cu motoare cu ardere interna, in timp ce Geely isi extinde parteneriatele pentru a depasi piata chineza. (Sursa: renault geely create joint venture hybrid combustion engines 05 312024)
Actiunile Renault au crescut cu 7% in sesiunea pre-market dupa ce compania a anuntat ca va propune majorarea dividendului la 1.85 EUR/actiune de la 0.25 EUR/actiune anterior. Compania a raportat o marja operationala de 7.9%, situandu-se catre partea superioara a intervalului de estimari furnizat anterior. Pana in 2030, producatorul auto si-a propus sa obtina o marja de profit de doua cifre. Veniturile grupului au crescut cu 13%, pana la 52.4 mld. EUR, in timp ce profitul net a fost usor sub prognoze. (Sursa: renault shares up 6percent as carmaker plans dividend hike 2024)
Actiunile Renault au crescut cu 5% la inceputul sesiunii de tranzactionare, dupa ce compania a decis sa anuleze oferta publica initiala pentru listarea noii sale afaceri cu vehicule electrice si software, Ampere. IPO-ul, initial pozitionat ca un rival pentru Tesla si producatorii chinezi de vehicule electrice, facea parte din strategia Renault de a profita de piata in crestere a vehiculelor electrice. Renault a invocat conditiile pietei si cresterea rentabilitatii ca motive pentru renuntarea la listare. (Sursa: renault shares jump 5percent after scrapping plans to list ampere ev unit 2024)
Renault a inregistrat o crestere cu 9% a vanzarilor globale in 2023, recuperand dupa patru ani de declin, datorita concentrarii pe modele si piete profitabile. In ciuda provocarilor cauzate de lipsa cipurilor si de iesirea de pe piata rusa, schimbarea strategica a companiei, sub conducerea directorului general Luca de Meo, s-a dovedit eficienta, in special in Europa, unde vanzarile au depasit media industriei. Renault, care planuieste lansarea a opt noi modele la nivel mondial pana in 2027, a vazut ca modelele electrificate au reprezentat 40% din vanzarile sale din 2023. Cu toate acestea, compania se confrunta cu incertitudini legate de aprovizionare si si-a vazut actiunile scazand in urma reducerilor de pret ale Tesla in Germania. (Sursa: renault returns growth after 4 years sluggish volumes 01 172024)
Pentru 2023, Renault a anuntat o crestere de 9% a volumului de vanzari la nivel global, care urmeaza unei perioade de patru ani de scadere. Prabusirea vanzarilor in 2022, agravata de iesirea de pe piata din Rusia si de penuria de semiconductori, a determinat Renault sa isi rationalizeze gama de vehicule. Marca emblematica Renault a inregistrat o crestere a vanzarilor de 9.4%, in timp ce marca low-cost, Dacia, a crescut cu 14.7%. Modelele electrice au reprezentat 40% din vanzarile brandului Renault, iar compania vizeazÄ o marja operationala de 7-8% pentru 2023.Totodata, Renault planuieste o expansiune globala prin desfasurarea a opt noi modele pana in 2027. (Sursa: renault returns growth after 4 years sluggish volumes 01 172024)
Grupul Renault a inregistrat o cifra de afaceri de 37.4 mld. EUR, in primele 9 luni, in crestere cu 21.1% fata de aceeasi perioada a anului 2022, datorita cresterii vanzarilor de vehicule electrice si hibride, precum si a imbunatatirii mixului de produse. Grupul a vandut 665,038 de vehicule in trimestrul al treilea, in scadere cu 6.7% fata de aceeasi perioada a anului trecut, din cauza penuriei globale de cipuri si a efectelor pandemiei COVID-19 asupra pietelor. Totusi, Renault isi consolideaza locul al doilea in clasamentul celor mai mai bine vandute marci pe piata din Europa, cu o crestere cu 22.2% a livrarilor. Noi modele si servicii au fost anuntate pentru lansare in trimestrul al patrulea, precum noul Renault Megane E-TECH Electric, noul Dacia Jogger si platforma Mobilize Power Solutions. (Surse: rg q3 revenue pr gb vfinal 2023 afacerile grupului renault s au majorat cu 21 din totalul de 16 mil masini vandute aproape 500 000 au fost dacia 88 7006)
Luca de Meo, director general al Renault, considera ca Ampere, producator de EV-uri din cadrul grupului auto francez, ar putea fi oferita la un pret total de pana la 10 mld. EUR, in cadrul IPO-ului planificat pentru anul 2024. Luca de Meo a avertizat ca dezvoltarea industriei auto din Europa este infranata de reticenta exagerata din partea investitorilor. Analizand situatia din SUA, acesta a criticat faptul ca investitorii americani ofera evaluari foarte mari unor initiative de afaceri din sfera EV-urilor care realizeaza pierderi. (Sursa: content)
Conducerea companiei auto Renault intentioneaza sa listeze la bursa divizia sa de vehicule electrice, Ampere. In acest sens, se urmareste ca derularea IPO-ului sa aiba loc in primavara anului 2024, Renault vizand ca pana pe 1 noiembrie 2023 sa parcurga pasii necesari pentru ca unitatea sa fie separata de restul companiei. (Sursa: renault looking spring ipo ampere ceo says 2023 08 282024)
Renault si Nissan ar fi ajuns la o intelegere in ceea ce priveste restructurarea aliantei dintre cele doua, finalizand astel un acord, conform unor surse Reuters. Astfel, producatorii de automobile vor avea un acord-cadru prin care producatorul japonez ar urma sa preia pana la 15% din noua unitate de vehicule electrice a Renault, Ampere, in timp ce producatorul francez si-ar reduce participatia de 43% din Nissan. Negocierile privind restructurarea relatiilor dintre companii a venit in urma incercarilor directorilor Nissan de a reechilibra alianta construita de fostul presedinte, Carlos Ghosn, dupa ce destituirea acestuia a aruncat producatorul auto in turbulente. Prin incheierea tranzactiei restructurate cu Renault, directorii Nissan au posibilitatea de a se orienta catre alte provocari, inclusiv o actualizare a strategiei pe termen mediu si o schimbare de abordare in China, unde vanzarile Nissan, precum si cele ale altor producatori auto mondiali, sunt in declin. (Sursa: nissan renault ready announce new alliance deal days sources 07 192023)
In primele 6 luni ale anului, Renault french car maker renault first half sales jump 07 1913.2023 o crestere de 13% a vanzarilor globale (fata de perioada similara din 2022). Cresterea inregistrata in Europa a fost chiar mai mare, de 24%.
La nivel global, Renault a reusit sa vanda 1,133,667 de autovehicule in primul semestru. Cresterea vanzarilor se intampla dupa 4 ani consecutivi de scaderi.
(FR.RNO)
Nissan ar putea investi suma de 725 mil. USD in noua unitate de vehicule electrice a Renault, Ampere. Acest lucru ar putea solutiona discutiile acestor doua companii cu privire la alianta lor, veche de peste doua decenii. Nissan si Renault se asteapta ca valoarea Ampere sa ajunga la aproximativ 8-10 mld. EUR. Valoarea investitiei Nissan este mai mica cu 15% decat investitia maxima stabilita in luna februarie. (Sursa: nissan renault agree that nissan will invest some 100 bln yen ev unit ampere 07 132023)
(1) Ampere, divizia Renault de autovehicule electrice, ampere new team for a new game deveni profitabila chiar din 2025. CEO-ul Renault, Luca de Meo, 06 192023 functiile de CEO si presedinte ale Ampere. Divizia, care 06 192023 lista pana la finalul acestui an, isi propune o rata anuala compusa de crestere a afacerilor de 30% pana in 2030.
(2) Stellantis june2023 azi ca va colabora cu Foxconn, cel mai mare producator global de electronice si contractor principal pentru Apple. Aranjamentul urmareste proiectarea si vanzarea de semiconductoare destinate special sectorului auto incepand din 2026.
(3) Hyundai Motor newsroom peste 85 mld. USD pana in 2032 pentru accelerarea tranzitiei spre propulsie electrica. Aflat in prezent in top 10 al celor mai mari producatori auto globali (dupa vanzari), Huyndai isi propune sa vanda anual 2 milioane de autovehicule electrice pana in 2030. Anul trecut, Hyundai company in total aproape 4 milioane de autovehicule.
(FR.RNO) (FR.STLAP) (US.STLA) (DE.HYU)
In primul trimestru din 2023, Renault rg q1 revenue pr gb vdef 2023 venituri totale de 11.5 mld. EUR, peste renault revenues rise 30 q1 higher sales prices 04 202023 analistilor si marcand o crestere de 30% vs perioada similara a anului precedent.
Dupa 4 ani consecutivi de scaderi, livrarile producatorului francez renault revenues rise 30 q1 higher sales prices 04 202023 la 535,000 de autovehicule, in crestere cu 14% vs aceeasi perioada din 2022. In Europa, livrarile rg q1 revenue pr gb vdef 2023 cu 27% vs aceeasi perioada din 2022, comparativ cu o crestere anuala medie de 16% pentru piata in ansamblu. Tot in Europa, brandul Dacia rg q1 revenue pr gb vdef 2023 livrari mai mari cu 41% vs aceeasi perioada a anului trecut, de circa 150,000 de autovehicule. In 2022, Renault renault revenues rise 30 q1 higher sales prices 04 202023 al 3-lea cel mai important producator auto dupa vanzarile de modele electrice, in urma Tesla si Volkswagen.
Thierry Piéton, CFO Renault: rg q1 revenue pr gb vdef 2023 foarte bine noul an, iar comenzile substantiale inregistrate la finalul lunii martie si lansarile care urmeaza ne vor sprijini performanta comerciala.
Renault renault revenues rise 30 q1 higher sales prices 04 202023 azi obiectivele pentru 2023, inclusiv o marja operationala de cel putin 6% si un flux pozitiv de numerar din operatiuni de cel putin 2 mld. EUR.
(FR.RNO)
Joi, Renault a anuntat incheierea unui parteneriat comercial pe termen lung cu Verkor, un start-up din Franta, in scopul furnizarii de baterii electrice cu o capacitate de 12GWh/an. Bateriile vor fi utilizate inclusiv in cadrul procesului de productie al subsidiarei Alpine, care fabrica masini sport si de curse. (Sursa: renault strikes battery deal with verkor premium evs 04 132023)
Renault se asteapta la imbunatatirea performantei financiare in 2023, pe seama anticiparii unei cresteri a comenzilor pana la un nivel record. Grupul auto francez estimeaza ca va realiza o marja operationala de 6% in acest an (vs. 5.6% in 2022). Totodata, dupa patru ani, Renault va relua plata dividendelor, urmarind sa distribuie 0.25 EUR/actiune. (Sursa: 02 162023)
Renault renault swings back losses russia exit offers dividend 02 162023 azi reintroducerea dividendului, pentru prima oara in ultimii 4 ani. Urmand sa fie aprobat in adunarea generala a actionarilor din 11 mai, valoarea noului dividend renault swings back losses russia exit offers dividend 02 162023 de 0.25 EUR pe actiune (comparativ cu peste 3 EUR pe actiune in 2019).
Renault a redevenit profitabila in 2021, dupa doi ani de pierderi. In 2022, fluxul pozitiv de numerar din operatiuni renault swings back losses russia exit offers dividend 02 162023 la 2.1 mld. EUR, o cifra record si peste asteptarile analistilor. Pentru 2023, producatorul auto francez renault swings back losses russia exit offers dividend 02 162023 sa obtina o marja operationala la nivelul intregului grup de cel putin 6%, din nou peste asteptarile analistilor.
Pe bursa din Paris, Renault a castigat 16% in ultimele 12 luni, dar a pierdut 51% in ultimii 5 ani. Valoarea de piata a companiei era in aceasta dupa-amiaza de circa 13 mld. EUR.
(FR.RNO)
Companiile auto Nissan si Renault au anuntat investitii de aproximativ 600 mil. USD pentru producerea a sase noi modele in India. Conform directorului operational al companiei japoneze, obiectivul este de a capta piata indiana, a 3-a ca marime din lume, si de a folosi aceasta tara ca baza de exporturi. Noile modele vor fi fabricate la uzina auto din Chennai, acolo unde compania detine si un centru de cercetare si dezvoltare. Capacitatea uzinei este de 500,000 de vehicule pe an, in timp ce anul trecut, vanzarile celor 2 companii in India se ridicau la aproximativ 122,000 vehicule. (Sursa: nissan renault invest 600 million make new models india 02 132023)
Nissan va achizitiona pana la 15% din Ampere, unitatea de vehicule electrice a Renault. Acordul este parte a intelegerii potrivit careia Renault va reduce din detinerile sale in Nissan, in scopul echilibrarii de puteri in cadrul parteneriatului. Nu au fost divulgate amanunte privind pretul pe care-l va plati producatorul auto francez, iar CEO al Renault, Luca de Meo, a indicat ca va lasa piata sa decida valoarea Ampere. (Sursa: nissan buy up 15 stake renault ev unit under reshaped alliance 02 062023)
Nissan Motor Co. si Renault SA au convenit luni asupra unei restructurari a aliantei dintre cele doua companii, veche de doua decenii, care le va pune pe picior de egalitate si va permite companiei japoneze sa investeasca in noua activitate a Renault in domeniul vehiculelor electrice. Nissan si Renault vor avea o participatie incrucisata de 15%, ceea ce va permite Nissan sa isi exercite drepturile de vot, fapt pe care nu il putea face anterior. Ca parte a acordului, Nissan si Renault s-au angajat sa puna in comun mai multe resurse pentru proiecte cheie in America de Sud, India si Europa. (Sursa: nissan renault reach agreement renault lower stake 15 nikkei 01 302023)
Renault si compania chineza Geely Automobile Holdings lucreaza la finalizarea unui acord pentru a atrage producatorul de petrol Aramco din Arabia Saudita ca investitor si partener in dezvoltarea motoarelor pe benzina si a tehnologiilor hibride. Cele doua companii si-au propus sa infiinteze in acest an un joint-venture pentru dezvoltarea unor motoare pe benzina mai eficiente si a unor sisteme hibride, cu o participatie de 40% a fiecareia dintre ele. Restul de 20% este se doreste a fi preluat de Aramco. Renault raporteaza in 2022 vanzari in scadere pentru al patrulea an consecutiv (-9.4%), in conditiile in care mizeaza pe modelele cu marje de profit mai mari si pe cele electrice pentru a-si stimula cresterea. (Surse: renault geely look bring aramco into engine venture sources 01 172023 sales renault brand fall 4th straight year 01 172023)
In 2022, Renault sales renault brand fall 4th straight year 01 172023 1,466,729 de autovehicule din brandul propriu (global ex-Rusia), cu peste 9% mai putine decat in anul precedent si marcand al 4-lea declin anual consecutiv. Propriul brand inseamna 2/3 din vanzarile totale ale grupului.
Pe segmentul autovehiculelor electrice si hibride, brandul Renault sales renault brand fall 4th straight year 01 172023 pe pozitia a 3-a in Europa, in urma Toyota si Tesla. Vanzarile pe acest segment au fost de 228,000 de autovehicule, in crestere cu 12% fata de anul precedent.
La finalul anului trecut, cota de piata la nivel global sales renault brand fall 4th straight year 01 172023 de 4%, in scadere cu jumatate de punct procentual fata de anul precedent. Vanzarile au scazut cu 15% in Franta, principala piata a grupului.
In noiembrie, Renault renault raises planned operating margin goal nissan deal elusive 11 082022 sa reintroduca plata dividendului in 2023, dupa o pauza de 3 ani, si sa genereze anual cash de peste 2 mld. EUR in perioada 2023 - 2025. Divizia de autovehicule electrice ar urma sa fie listata in a doua jumatate a acestui an.
(FR.RNO)
In India, BYD 01 112023 sa capteze 40% din vanzarile pe segmentul autovehiculelor electrice pana in 2030, content al 2-lea cel mai important producator local. BYD este prezenta in India inca din 2007.
In 2022, piata auto din India renault considers making mass market evs india sources 01 062023 cel mai intens ritm de crestere din lume, industry Japonia. Modelele electrice inseamna deocamdata sub 1% din totalul vanzarilor, dar autoritatile renault considers making mass market evs india sources 01 062023 sa urce abrupt procentul la 30% pana in 2030, inclusiv via subventii generoase oferite companiilor care opereaza facilitati locale de productie.
Tata Motors domina in prezent vanzarile locale pe segmentul EVs, dar Renault, Stellantis si Hyundai Motor renault considers making mass market evs india sources 01 062023, la randul lor, sa aiba o cota de piata cat mai mare.
(DE.BY6) (US.TTM) (FR.RNO) (FR.STLA) (US.STLA) (DE.HYU)
Producatorul francez, Renault, planuieste sa isi extinda productia sa de masini electrice in India, asteptandu-se la o crestere a cererii in aceasta tara. Piata indiana a avut cea mai mare evolutie in adoptia masinilor electrice in 2022, dupa ce autoritatile din aceasta tara au votat ca pana in anul 2030, numarul de masini electrice sa reprezinte 30% din flota nationala. Decizia producatorului face parte dintr-un plan mai amplu al Renault pentru a creste vanzarile intr-o tara in care producatorul auto a ramas profitabil, desi a vandut mai putine masini in 2022 decat in anul 2021. (Sursa: renault considers making mass market evs in india sources say 2023)
Potrivit unui renault considers making mass market evs india sources 01 062023 exclusiv Reuters, Renault ia in considerare ideea fabricarii de autovehicule electrice in India.
In 2022, piata auto din India renault considers making mass market evs india sources 01 062023 cel mai rapid ritm de crestere din lume, fiind pe cale sa devina a treia cea mai mare la nivel global (industry Japonia). Livrarile pentru intregul an 2022 sunt estimate la 4.4 milioane de autovehicule, cu 23% mai multe decat in anul precedent.
In India, modelele electrice renault considers making mass market evs india sources 01 062023 sub 1% din totalul vanzarilor auto in 2022, dar autoritatile guvernamentale si-au propus sa urce procentul la 30% pana in 2030, inclusiv prin acordarea unor subventii generoase producatorilor.
In prezent, Tata Motors renault considers making mass market evs india sources 01 062023 vanzarile locale de modele electrice, in timp ce Stellantis si Hyundai Motor se pregatesc sa acceseze tot mai puternic aceasta piata.
(FR.RNO) (US.TTM) (DE.HYU)
Producatorul auto francez, Renault, impreuna cu Nissan au decis limitarea utilizarii proprietatii intelectuale dezvoltata de cele 2 companii. Cei doi producatori auto au purtat discutii cu privire la posibilitatea ca Nissan sa investeasca in noua divizie de vehicule electrice a Renault. Totodata, Nissan si-a exprimat ingrijorarea in ceea ce priveste tratamentul proprietatii intelectuale, a tehnologiei bateriilor si a grupului motopropulsor. (Sursa: nissan renault agree limit use ip new venture nikkei 01 042023)
Vanzarile marcii romanesti Dacia, parte a grupului francez Renault, s-au clasat pe pozitia a treia in Franta, dupa Peugeot si Renault, dar peste Citroen. In ciuda pietei auto franceze aflate in declin cu 7.83% in 2022, Dacia a inregistrat o crestere cu 4.51% a cifrei de afaceri si o cota de piata de 8.56% in 2022, fata de 7.55% in 2021. Principalul vector de crestere a fost modelul Sandero, care se plaseaza pe locul doi in clasament, dupa Peugeot 208, inregistrand 64,292 de unitati vandute  in Franta.  (Sursa: sandero urca marca dacia peste citroen pe piata franceza 20 6382)
Renault si Nissan vor renunta la acordul de alianta anuntat miercuri. Cele doua companii nu au reusit sa ajunga la un consens in ceea ce priveste modul de partajare a proprietatii intelectuale. Renault doreste ca Nissan sa investeasca in afacerea sa cu vehicule electrice, in timp ce Nissan doreste vanzarea unei parti din participatia de 43% detinuta de Renault la Nissan, pentru a ajunge la o oarecare egalitate. (Sursa: renault nissan forgo dec 7 announcement new deal jnn 12 032022)
La scurt timp dupa ce a anuntat un acord istoric de achizitie de energie produsa prin panouri fotovoltaice, Renault a anuntat ca vizeaza sa aprovizioneze fabrica din Douai cu energie geotermala, timp de 15 ani. In acest sens, Renault a contactat o companie din grupul Engie, in vederea initierii forajului la 4,000 metri, incepand cu a doua parte a anului urmator. (Sursa: renault plans to harness geothermal energy and help heat plant 2022)
Renault a incheiat cel mai mare contract de achizitie de energie produsa din surse regenerabile din istoria corporatiilor franceze. Astfel, pentru urmatorii 15 ani, Voltalia SA va furniza energie produsa cu ajutorul panourilor solare. Incepand cu anul 2025, compania va monta panourile in diferite locatii ale Renault, aceastea avand, in prima faza, o capacitate de 100 MW. Ulterior, incepand cu anul 2027, aceasta va fi extinsa la 350 MW. (Sursa: 11 242022)
Renault a anuntat incheierea unui joint venture cu producatorul auto chinez Geely. Joint venture-ul este detinut in procent egal de catre parti, acesta fiind constituit in scopul furnizarii de motoare cu combustie interna si tehnologie hibrida catre brandurile din portofoliile acestora, precum si catre alti producatori de automobile. Noua companie ar urma sa fie lansata in 2023, conform asteptarilor ambilor producatori, angajand 19,000 de persoane in 17 fabrici si 3 facilitati de cercetare-dezvoltare. (Sursa: renault geely clinch deal internal combustion joint venture 11 082022)
Japan's Nissan Motor Co is considering investing up to a 15% stake in Renault SA's planned electric vehicle (EV) unit, Kyodo news agency reported on Thursday, as the two companies negotiate an overhaul of their decades-old partnership. The Japanese and French automakers said this month they were in talks about the future of their alliance, including Nissan potentially investing in the electric vehicle business being spun out of Renault.
(FR.RNO)
nissan mulls taking up 15 stake renaults planned ev unit report 10 272022
Renault (FR.RNO) and other carmakers are still facing problems regarding the global shortage of semiconductor chips needed in the car industry, Renault Chief Executive Luca de Meo told the Paris Automotive Summit.
renault ceo problems remain regarding supplies semiconductor chips 10 182022
Productia de automobile ale fabricillor din Franta ale Renault si Stellantis, care se inchisesera pentru vacanta anuala de vara, va fi reluata intr-un mod mai normal decat la sfarsitul lunii august 2021, cand deficitul de cipuri a dus la o serie de opriri de productie.
(FR.RNO) (FR.STLA)
Constructorul auto, Renault, si-a imbunatatit perspectivele pentru intregul an, afirmand ca planul sau de redresare pentru imbunatatirea profitabilitatii produce rezultate inainte de termen. Compania a precizat ca marjele de exploatare in prima jumatate a acestui an au fost de 4.7%, fata de 2.1% in aceeasi perioada a anului trecut. Aceasta si-a imbunatatit prognoza pentru marjele pe intregul an la peste 5%. Aceste vesti au compensat impactul inchiderii de catre Renault a activitatilor sale din Rusia din cauza razboiului din Ucraina, care a dus la inregistrarea de catre compania franceza a unei pierderi nete de 1.36 mld. EUR in primul semestru. (Sursa: Reuters.com)
Renault a raportat pierderi nete de 1.357 mld. EUR in prima jumatate a acestui an, ca urmare a inchiderii activitatilor din Rusia dupa invadarea Ucrainei, dar cu toate acestea proprietarul Dacia a decis sa isi imbunatateasca estimarile pentru intregul an 2022 gratie imbunatatirii profitabilitatii in alte parti.
In pofida pierderilor nete din primul semestru, grupul francez a precizat ca marja sa operationala a fost de 4.7% in primele sase luni, fata de 2.1% in aceeasi perioada a anului trecut. In plus, Renault a anuntat ca a decis sa isi imbunatateasca estimarile pentru ansamblul acestui an pana la o marja operationala de peste 5%, in crestere fata de obiectivul anterior de 3%. 
Numarul vehiculelor vandute de Renault a scazut cu aproape 30% pana la un milion de unitati in primul semestru al acestui an, din cauza retragerii de pe piata din Rusia, care a fost a doua mare piata a grupului francez. 
(FR.RNO)
Renault a raportat o pierdere neta de aproape 1.4 mld. EUR, in prima jumatate a acestui an, datorita costurilor retragerii activitatilor din Rusia. Cu toate acestea, Renault si-a actualizat perspectiva pentru anul curent, datorita imbunatatirii profitabilitatii in alte regiuni. Strategia indicata de companie a fost vanzarea a mai putine masini, insa care sunt mai rentabile. Marjele operationale au ajuns la 4.7%, la S1 2022, mai mult decat 2.1%, in aceeasi perioada a anului trecut, iar pentru anul 2022 se asteapta la o marja imbunatatita de 5%. (Sursa: Reuters.com)
Renault a raportat o scadere pana la 30% a numarului de vehicule vandute in primul semestru al acestui an comparativ cu perioada similara a anului trecut, dupa oprirea activitatilor pe piata din Rusia, a doua mare piata a sa, in contextul invaziei din Ucraina. 
In primele sase luni ale acestui an, grupul Renault a vandut putin peste un milion de vehicule, cu 29.7% mai putine decat in perioada similara a anului trecut. 
(FR.RNO)
renault first half sales volume slumps 30 after russia exit 07 122022
  Japan's Nissan Motor Co Ltd on Tuesday rejected a shareholder proposal at its annual general meeting  that would have led to the disclosure of a decades-old agreement with 43% stakeholder Renault SA (FR.RNO). 
  Ahead of the AGM, one investor proposed designating Renault as Nissan's parent company which by law would force the publication of the agreement which stipulates the automakers' capital and business alliance. Lack of publication prevents shareholders discussing the alliance which consequently remains "unequal", the investor said. Nissan owns only a 15% non-voting stake in Renault. 
  Full disclosure of the Restated Alliance Master Agreement would reveal the scope of the 23-year-old tie-up, formed when Renault rescued Nissan from the brink of bankruptcy. The deal has long been the source of tension as it allows Renault to increase its involvement in Nissan's management.
nissan shareholders reject proposal designate renault parent company 06 282022
nissan shareholders reject proposal designate 49097.html?.tsrc=fin srch0520
Astazi, actionarii Nissan au refuzat desemnarea Renault in calitate de companie-mama a Nissan, care ar fi condus la publicarea unui acord incheiat in urma cu 23 de ani intre cei doi producatori auto, in ceea ce priveste capitalul si afacerile acestora si incheiat in momentul in care Renault a salvat Nissan din pragul falimentului. Cu toate acestea, Nissan a transmis ca va publica acordul, in limita in care nu incalca nicio clauza de confidentialitate. (Sursa: Reuters.com)
Renault (+6.07% to 25.50 euros) posted the largest increase in the CAC 40 index, supported by the increase in recommendation from Jefferies. The entire automotive sector and its equipment manufacturers is well oriented on the Paris Stock Exchange this morning. The American design office raised its advice from Keep to Buy, with a price target raised from 22 euros to 40 euros. 
âMaking Groupe Renault relevant in the industry transition, either on a stand-alone basis or in an industry consolidation scenario, could depend on how radical management is in repositioning the ICE (Internal Combustion Engines) and BEV assets) Battery Electric Vehicle),â the analyst explains. Jefferies believes Renault stands out as a multi-faceted investment case where Renault can better deploy its capital.
analysis flash jefferies raises renault for buy target from 22 to 40 euros
Renault on Monday said it would sell its roughly 68% stake in AvtoVAZ, Russiaâs largest auto maker, to a Moscow-backed research center, as well as a wholly owned factory in Moscow to the local government. It will get a symbolic ruble for each asset, The Wall Street Journal reported. It has the option of buying back its AvtoVAZ shares within six years.
Many of Renaultâs previous problems stemmed from tensions with its global alliance partner Nissan. When Mr. Ghosn was arrested in Japan in 2018, the ties between the two companies that he ran frayed. It still isnât clear exactly what Renault gets from its substantial but noncontrolling 43% stake in Nissan. In some instances, such as the aborted merger with Fiat Chrysler in 2019, the Nissan link has appeared to be a brake on bold thinking.
Renault Chief Executive Luca de Meo said on Tuesday that the automaker's plans to create a separate division for its electric (EV) assets could eventually lead to a separate listing. Playing catch-up with rivals like Tesla and Volkswagen, the French automaker first outlined its strategy shift in February, days before Russia's invasion of Ukraine, saying its turnaround plan was ahead of schedule.
Producatorul de automobile a spus ca fabricile din tara s-ar putea confrunta cu probleme in asigurarea componentelor daca tensiunile din Ucraina se înrautatesc. Potrivit informatiilor oferite de directorul executiv aproximativ 90% din vanzarile de la fabricile AvtoVaz, care fac marca Lada, raman in Rusia. Totodata, pe langa  langa cele doua fabrici AvtoVaz, compania deÈine o unitate Renault dedicatÄ la Moscova ce este direct afectata.
Constructorul francez de automobile Renault împreunÄ cu producÄtorii de componente Vale Èi Valeo Siemens eAutomotive au demarat un parteneriat în cadrul cÄruia vor dezvolta Èi vor produce o nouÄ generaÈie de motoare electrice, care vor elimina utilizarea de pÄmânturi rare.
Constructorul auto Renault SA, proprietarul Dacia, s-a confruntat cu o crizÄ severÄ de lichiditate în cel mai grav moment al pandemiei de coronavirus Åi s-a bazat pe un împrumut garantat de stat pentru a supravieÅ£ui, susÅ£in auditorii francezi, informeazÄ Bloomberg, potrivit Agerpres.
renault supravietuieste gratie imprumutului garantat de stat sustin auditorii francezi
Conform oficialilor Renault, viitorul model electric al mÄrcii premium - sport Alpine va utiliza aceeaÈi platformÄ CMF-EV ca Èi modelul Megane E-Tech. Grupul francez Renault are în plan ca marca Alpine sÄ devinÄ profitabilÄ pânÄ Ã®n 2025, inclusiv investind în sporturi cu motor. De altfel, Alpine va absorbi divizia de performanÈÄ RenaultSport. Marca va fi continua sÄ fie promovatÄ la nivel global prin intermediul echipei de Formula 1. Ca un omagiu adus fondatorului mÄrcii Alpine, uzina Renault din Dieppe a fost redenumitÄ Manufacture Alpine Dieppe Jean Rédélé, un nume care întruchipeazÄ know-how-ul Èi nivelul înalt de calitate care o caracterizeazÄ.
Primul vehicul Renault de generaÈie nouÄ al mÄrcii Renault, Megane E-Tech, poate fi comandat de la 1 februarie 2022 în România. Renault Megane E-TECH Electric este primul model al âgeneraÈiei 2.0â de vehicule electrice ale mÄrcii franceze Èi este dezvoltat pe platforma CMF-EV a AlianÈei Renault-Nissan-Mitsubishi. AceastÄ nouÄ platformÄ este dedicatÄ vehiculelor complet electrice Èi oferÄ posibilitatea de a creÈte eficienÈa energeticÄ Èi autonomia, reducând în acelaÈi timp timpul de încÄrcare.
Actiunile Renault au scazut, joi, cu peste 21% pe bursa de la Paris, ca urmare a informatiilor din presa privind o serie de controale efectuate de autoritatile anti-frauda franceze la mai multe sedii ale producatorului auto, in legatura cu o posibila investigatie referitoare la manipularea testelor antipoluare, relateaza MarketWatch si Bloomberg. In jurul orei 13:30, actiunile Renault erau in coborare cu 20%, la 69,23 euro/unitate, dupa ce in prima parte a sedintei bursiere au scazut cu pana la 21,07%. Agentii biroului anti-frauda din cadrul Ministerului Economiei din Franta au descins la mai multe unitati locale ale Renault, de unde au confiscat calculatoare, a declarat un reprezentant al sindicatului CGT, care reprezinta aproximativ 25% din salariatii Renault. Potrivit acestuia, controalele autoritatilor ar putea avea legatura cu investigatiile demarate la nivelul mai multor state in contextul scandalului Volkswagen privind emisiile poluante. Oficialii Renault nu au putut fi contactati pentru declaratii.
Cei mai mari producatori auto francezi, PSA Peugeot Citroen si Renault SA, au inregistrat cele mai semnificative cresteri ale actiunilor la bursa, dar performanta lor financiara nu a mentinut ritmul, se arata intr-o analiza a Bloomberg. Dupa ce au avut o evolutie sub nivelul pietei in timpul crizei financiare din 2008, cele doua companii au beneficiat de redresarea vanzarilor in Europa, care reprezinta cel putin jumatate din totalul livrarilor lor. In acelasi timp, marjele lor de profit si avansul vanzarilor este sub nivelul inregistrat de rivalele lor, conform datelor Bloomberg.Peugeot este expus in special la Europa. 'Va veni un moment de trezire la realitate pentru Peugeot. Performantele companiei vin in urma redresarii vanzarilor auto in Europa. Fundamentele Renault sunt mult mai solide decat ale Peugeot dar daca ne referim la situatia macro, actiunile ambelor companii sunt expuse', a apreciat analistul Kristina Church, de la Barclays Plc.In conditiile in care economiile europene inregistreaza un ritm de crestere mai lent decat in SUA si Asia iar criza din Grecia provoaca noi turbulente in regiune, redresarea pietei auto ramane fragila. In primele cinci luni din 2015 vanzarile auto din Europa au urcat cu 6,7%, conform statisticilor Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), scrie Agerpres.Peugeot, al doilea mare producator auto din Europa dupa Volkswagen AG, a anuntat un avans al livrarilor in regiune de 1,7%, la 632.349 vehicule, in timp ce Renault a raportat o crestere de 10%, la 575.116 unitati. La Bursa de la Paris, actiunile Peugeot au urcat anul acesta cu 84% in timp ce titlurile Renault au inregistrat o expansiune de 57%.Redresarea actiunilor Peugeot vine ca urmare a masurilor de restructurare si de reducere a costurilor. In februarie, PSA Peugeot Citroen a raportat primul sau profit anual din ultimii trei ani, dupa inchiderea unei fabrici, reducerea numarului de angajati si scaderea cheltuielilor cu noile modele. In 2014, compania franceza a inregistrat un profit operational de 905 milioane de euro (un miliard de dolari), dupa pierderi de 364 milioane de euro in 2013. Analistii se asteptau la castiguri de 953,2 milioane de euro. In mai 2014, grupul chinez Dongfeng a achizitionat o participatie de 14% in Peugeot pentru a ajuta la redresarea companiei franceze.Unii analisti se asteapta ca actiunile Peugeot si Renault sa inregistreze in continuare cresteri.Renault este prezent in Romania de 15 ani iar in perioada 2000 - 2013 grupul a investit in tara 2,2 miliarde euro. Uzina Dacia de la Mioveni produce modelele Logan, Logan MCV, Sandero, Sandero Stepway, Duster si Renault Symbol.
Patru dintre companiile-mama ale celor mai mari 20 de firme romanesti au avut o crestere pe bursele internationale de pana la 53% in 2013, rezultate care vin in conditiile in care bursele din Occident au avut cel mai bun an de dupa criza. In Germania si in SUA, spre exemplu, bursele au ajuns la maxime istorice. Astfel, actiunile OMV, grup austriac care detine cel mai mare producator de petrol si gaze, Petrom, s-au majorat cu aproape 30%, in timp ce titlurile VodaÂfone au castigat mai bine de 50%. Carrefour, grup de origine franceza, care pe piata locala opereaza o retea de peste 160 de magazine, a crescut cu 49%. Un rezultat foarte bun a inregistrat si Renault, proprietarul Automobile Dacia, cel mai mare constructor auto roman, actiunile sale majorandu-se cu 43%. Din punct de vedere macroeconomic, la nivel mondial au existat semnale de revenire, iar analistii noteaza ca 2013 a fost un an bun pentru companiile din industrii ciclice. Euforia de pe Bursa poate da semnalul ca toate aceste firme sunt pregatite de noi investitii inclusiv in Romania.