Tranzactioneaza AIRBUS (DE.AIR) - 133.4 EUR (%) Tranzactioneaza
Stiri
Se intampla rar sa scriem despre acelasi subiect pentru doua zile la rand. In 2023, exceptiile pot fi AI si⦠transporturile aeriene.
In AI, lista celor care vor sa uzurpe Nvidia e lunga⦠dar in fabricarea avioanelor, sunt si-acum numai doi producatori seriosi in lumea larga: Airbus si Boeing.
us2.campaign archive.com(DE.AIR) (FR.AIR) (US.BA)
Dupa patru ani de pauza, editia a 54-a a targului aviatic de la Paris en loc saptamana viitoare. Sunt 06 162023 peste 2,100 de comenzi si pre-contracte, inclusiv din partea Air France-KLM si Delta Air Lines.
La precedenta editie din 2019, companiile aeriene 133150 2019 comenzi pentru 866 de avioane, Airbus fiind #1 in topul preferintelor.
La nivel global, potrivit unei estimari global outlook for air transport june 2023 la inceputul acestei luni de International Air Transport Association (IATA), companiile aeriene isi vor dubla profiturile in 2023 (vs anul precedent). IATA reprezinta circa 300 de transportatori aerieni din toata lumea.
Astfel, IATA global outlook for air transport june 2023 ca profiturile cumulate din aceasta industrie vor atinge 9.8 mld. USD in acest an, comparativ cu 4.7 mld. USD in 2022. Veniturile totale global outlook for air transport june 2023 asteptate sa creasca la 803 mld. USD (+9.7% vs anul precedent), apropiindu-se de nivelul pre-pandemic de 838 mld. USD atins in 2019.
(US.BA) (DE.AIR) (FR.AIR)
Potrivit Bloomberg, Boeing 05 282023 cu Arabia Saudita pentru o noua comanda importanta de aeronave. De aceasta data, ar fi vizate cel putin 150 de avioane 737 MAX, achizitia fiind evaluata la circa 8 mld. USD.
Comanda ar putea fi lansata de Riyadh Air, noul transportator aerian al Arabiei Saudite, iar un anunt oficial in acest sens ar putea sosi la targul aviatic de la Paris, care va avea loc la mijlocul lunii viitoare.
Potrivit informatiilor, Riyadh Air este interesata de achizitia a pana la 400 de aeronave de talie mica. Airbus ar putea acoperi partial acest interes, desi stocul de avioane A321neo este limitat pana in 2029.
In martie, Arabia Saudita si-a manifestat interesul de a achizitiona pana la 121 de avioane Boeing 787 Dreamliner pentru 03 142023 si inca 49 de avioane din aceeasi familie pentru rivala default 2023.
La inceputul acestei luni, Boeing ryanair orders 300 boeing 737 max 10 aircraft worth 40bn de la Ryanair o comanda pentru 300 de avioane 737 MAX 10, in valoare de peste 40 mld. USD. Ryanair este cel mai mare transportator aerian din Europa (dupa numarul de pasageri transportati).
(US.BA) (FR.AIR) (DE.AIR)
Airbus 04 132023 azi o capitalizare bursiera de peste 100 mld. EUR pentru prima oara dupa inceputul anului 2020.
Saptamana trecuta, Airbus airbus open second china assembly line finalises jet order 04 062023 ca-si va dubla capacitatea de productie in China. Compania airbus targets 720 deliveries 20 02 1623.2023 sa fabrice lunar 65 de avioane din familia A320neo pana la finalul anului viitor si 75 de avioane din aceeasi familie pana in 2026, comparativ cu un ritm curent de productie de 45.
Pentru 2023, Airbus 04 132023 la un profit operational de 6 mld. EUR, comparativ cu 5.6 mld. EUR anul trecut. Compania va publica rezultatele trimestriale pe 3 mai.
(DE.AIR) (FR.AIR)
Boeing boeing aircraft deliveries jump in march 2023 64 de aeronave in martie, cele mai multe dupa luna decembrie a anului trecut, pe seama unei airlines have the passengers now they need the planes 2022 substantiale a interesului din partea companiilor aeriene. Din numarul total, 52 de aeronave au fost din familia 737 MAX, iar 7 aeronave au fost din familia 787 Dreamliner (model pentru care livrarile boeing to resume 787 dreamliner deliveries 2023 repornite la mijlocul lunii trecute). In 2023, Boeing intentioneaza sa livreze peste 400 de avioane 737 MAX.
Stan Deal, seful diviziei de aviatie comerciala, luna trecuta: boeing will increase 737 max production rates very soon says head commercial 03 302023 sa crestem foarte curand productia de avioane 737 MAX (de la ritmul curent de 31 de avioane pe luna).
Potrivit unor surse consultate de Reuters, Boeing boeing targets return pre crisis 737 max production rates sources 2023 04 102025 sa produca lunar 52 de avioane 737 MAX pana in ianuarie 2025, ritm de productie pe care compania l-a atins in 2019. Ar insemna ca Boeing si-ar mentine o cota de piata de 40% in aria aeronavelor de talie mica.
Airbus, care airbus open second china assembly line finalises jet order 04 062023 saptamana trecuta ca-si va dubla capacitatea de productie in China, airbus targets 720 deliveries 20 02 1623.2023 sa fabrice lunar 65 de avioane din familia A320neo pana la finalul anului viitor si 75 de avioane din aceeasi familie pana in 2026, comparativ cu un ritm curent de productie de 45.
Boeing si Airbus vor publica rezultatele trimestriale pe 26 aprilie, respectiv 3 mai.
(US.BA) (DE.AIR) (FR.AIR)
Japan Airlines (JAL) japan airlines boeing reach deal 21 737 max jets 03 232023 azi ca va cumpara 21 de aeronave 737 MAX, valoarea totala a achizitiei fiind estimata la cel putin 2.5 mld. USD (la preturile de lista). Este prima comanda pe care cea mai mare companie aeriana nipona o face pentru acest tip de avioane produse de Boeing. JAL a discutat si cu Airbus, pentru avioane din familia A320neo, dar a ales sa semneze contractul cu producatorul american.
Anuntul vine dupa ce, in luna iulie a anului trecut, All Nippon Airways (ANA) japans ana finalises order 20 boeing 737 max jets 07 112022 achizitia unui numar de 20 de avioane 737 MAX, la doi ani dupa ce a lansat comanda.
In mod traditional, Boeing a dominat vanzarile de aeronave pe piata nipona. Totusi, in 2013, JAL japan airlines boeing reach deal 21 737 max jets 03 232023 industria cand a optat pentru achizitia unor avioane de talie mare din familia A350, produse de Airbus, in defavoarea modelului 787 Dreamliner. Alte companii aeriene mai mici, precum Peach (controlata de ANA) si Jetstar Japan (in care JAL este investitor important), boeing wins japan airlines order 21 max jets sources 03 222023 in prezent avioane din familia A320.
In ianuarie, JAL monthly trans asof 28en 2302 circa 22,000 de zboruri locale si aproape 3,000 de zboruri internationale. In 2022, numarul de pasageri transportati pe curse locale a fost de 24.6 milioane, in timp ce numarul pasagerilor transportati pe curse internationale a fost de 3.4 milioane (comparativ cu circa 892,000 in 2021 si 291,000 in 2020).
(US.BA) (DE.AIR) (FR.AIR)
Ieri, Arabia Saudita articles infiintarea celui de-al doilea transportator aerian local, Riyadh Air. Potrivit unor surse WSJ, Public Investment Fund, fondul suveran al Arabiei Saudite, articles sa lanseze o comanda substantiala de aeronave produse de Boeing, care vor forma flota noii companii aeriene.
Valoarea totala a comenzii articles estimata la circa 35 mld. USD, pentru cel putin 100 de aeronave. Discutiile articles atat cu Boeing, cat si cu Airbus. Comanda mentionata articles include aeronave de talie mare, iar pe site-ul propriu, Riyadh Air articles pozitii deschise pentru piloti specializati in modelul 787 Dreamliner.
Pentru dezvoltarea turismului local, Arabia Saudita articles sa investeasca 1 tln. USD in urmatorul deceniu.
CEO-ul Riyadh Air articles Tony Douglas, care a condus timp de cinci ani Etihad. Presedintele noii companii articles Yasir al-Rumayyan, guvernatorul Public Investment Fund. Pana acum, singurul transportator aerian local era Saudi Arabian Airlines, cunoscuta drept Saudia.
(US.BA) (DE.AIR) (FR.AIR)
Potrivit unor surse 03 082023 de Bloomberg, Boeing este aproape de a primi o comanda pentru cel putin 20 de aeronave din familia 737 MAX de la Japan Airlines (JAL). Compania nipona a discutat si cu Airbus, dar pare sa incline in prezent catre Boeing. Contractul ar putea fi semnat pana la finalul acestei luni.
In ianuarie, JAL monthly trans asof 28en 2302 circa 22,000 de zboruri locale si aproape 3,000 de zboruri internationale. In 2022, numarul de pasageri transportati pe curse locale a fost de 24.6 milioane, in timp ce numarul pasagerilor transportati pe curse internationale a fost de 3.4 milioane (comparativ cu circa 892,000 in 2021 si 291,000 in 2020).
Potrivit unei ICAO forecasts complete and sustainable recovery and growth of air passenger demand in 2023 facute de International Civil Aviation Organization, la nivel global, interesul pentru transporturi aeriene va atinge nivelurile pre-pandemice pe majoritatea rutelor chiar pe parcursul trimestrului curent si se va situa cu 3% peste nivelurile din 2019 pana la finalul acestui an.
(US.BA) (DE.AIR) (FR.AIR)
Potrivit unor surse indigo pits boeing against airbus record jet order talks 03 032023 azi de Reuters, IndiGo, cel mai mare transportator aerian din India, discuta atat cu Airbus, cat si cu Boeing despre plasarea unei comenzi de peste 500 de aeronave.
Pana acum, Airbus era furnizorul exclusiv al IndiGo, de la care indigo pits boeing against airbus record jet order talks 03 032023 un total de 830 de avioane de talie mica, din familia A320, din care 488 urmeaza sa fie livrate.
Luna trecuta, Air India, concurentul principal al IndiGo in India, air india agrees buy 250 planes airbus 02 142023 o comanda pentru 470 de aeronave produse de Airbus si Boeing, record in istoria transporturilor aeriene internationale (din care 220 produse de Boeing si 250 produse de Airbus).
(US.BA) (DE.AIR) (FR.AIR)
Profit lufthansa earnings up still lagging pre pandemic levels 03 032023 in 2022: 1.51 mld. EUR (vs o pierdere de 1.6 mld. EUR in anul precedent). Totusi, cifra raportata azi lufthansa earnings up still lagging pre pandemic levels 03 032023 cu 34% mai mica decat cea inregistrata in anul pre-pandemic 2019.
Datorie lufthansa earnings up still lagging pre pandemic levels 03 032023 la finalul anului 2022: 6.9 mld. EUR (vs 9 mld. EUR la finalul anului precedent).
Tot in 2022, veniturile nete si numarul pasagerilor transportati aproape ca lufthansa earnings up still lagging pre pandemic levels 03 032023 (vs anul precedent), dar raman, la randul lor, sub cifrele inregistrate in anul pre-pandemic 2019.
CEO-ul Carsten Spohr: Lufthansa lufthansa earnings up still lagging pre pandemic levels 03 032023, am reusit o imbunatatire fara precedent a performantei noastre financiare.
Pentru 2023, Lufthansa 03 032023 un profit operational semnificativ mai mare decat cel realizat anul trecut, pe seama unei cereri foarte puternice pentru transporturi aeriene. Capacitatea de zbor 03 032023 urca la 90% din valorile inregistrate inaintea pandemiei, dar procentul va fi de circa 75% in primul trimestru al acestui an, din cauza dificultatilor logistice persistente.
Ieri, Lufthansa 03 032023 ca va achizitiona 22 de aeronave de talie mare produse de Airbus si Boeing, valoarea comenzii fiind evaluata la 7.5 mld. USD (la preturile de lista).
(LHA) (DE.LHA) (DE.AIR) (FR.AIR) (US.BA)
Airbus 02 272023 ca regiunea Pacific, care include Australia si Noua Zeelanda, sa receptioneze 920 de aeronave in urmatorii 20 de ani, pe seama unei cresteri puternice a cererii pentru transporturi aeriene.
Din cifra totala, 750 de aeronave ar fi de talie mica si mijlocie (precum familia A320), iar 170 de aeronave ar fi de talie mare (precum A350). Peste jumatate din numarul total ar reprezenta o crestere neta a flotei, in timp ce restul ar asigura inlocuirea avioanelor existente.
In prezent, regiunea Pacific opereaza 170 de aeronave Airbus, avand comenzi pentru alte 166.
Luna aceasta, Airbus airbus targets 720 deliveries 20 02 1623.2023 ca isi va tempera ritmul de productie, din cauza dislocarilor inca prezente in circuitele de distributie, dar articles ca are tot mai serios in vedere aeronavele de talie mare din familia A350. In total, Airbus airbus targets 720 deliveries 20 02 1623.2023 sa livreze 720 de aeronave in 2023, target pe care compania airbus roiled by poor start industrial pressure grows 02 132023 anul trecut.
In 2022, Airbus airbus targets 720 deliveries 20 02 1623.2023 venituri totale de 58.8 mld. EUR, mai mari cu 13% vs anul precedent, pe seama unui volum mai mare de livrari si a aprecierii dolarului american. Cea mai urmarita masura a profitabilitatii airbus targets 720 deliveries 20 02 1623.2023 cu 16% vs anul precedent, la 5.63 mld. EUR, peste asteptarile analistilor, iar cifra anticipata de companie pentru 2023 este 6 mld. EUR.
(DE.AIR) (FR.AIR)
Airbus 02 192023 sa creasca productia de avioane de vanatoare si transport militar (inclusiv modelele Eurofighter Typhoon si A400M), drone si vehicule spatiale, dar airbus defence arm says berlin delaying exports worth billions 02 192023 ritmul lent cu care guvernul de la Berlin trimite comenzi si avizeaza licente de export. Pentru modelul A400M, de exemplu, Airbus are capacitatea de a produce 30 de aeronave anual, dar fabrica in prezent doar noua.
CEO-ul Airbus Defence and Space, Michael Schoellhorn, la Conferinta de Securitate de la Munchen: deocamdata 02 192023 comenzi atat de mari incat sa ne permita o crestere imediata si semnificativa a productiei.
In prezent, atentia statelor membre ale Uniunii Europene 02 192023 pe ideea unor achizitii comune care privesc munitia de razboi, inclusiv obuze pentru artilerie, precum si vehiculele militare, inclusiv tancuri.
(DE.AIR) (FR.AIR)
(1) Airbus airbus targets 720 deliveries 20 02 1623.2023 joi ca isi va tempera ritmul de productie, din cauza dislocarilor inca prezente in circuitele de distributie, dar a transmis ca articles tot mai serios in vedere aeronavele de talie mare din familia A350. In total, Airbus airbus targets 720 deliveries 20 02 1623.2023 sa livreze 720 de aeronave in 2023, target pe care compania airbus roiled by poor start industrial pressure grows 02 132023 anul trecut.
In 2022, Airbus airbus targets 720 deliveries 20 02 1623.2023 venituri totale de 58.8 mld. EUR, mai mari cu 13% vs anul precedent, pe seama unui volum mai mare de livrari si a aprecierii dolarului american. Cea mai urmarita masura a profitabilitatii airbus targets 720 deliveries 20 02 1623.2023 cu 16% vs anul precedent, la 5.63 mld. EUR, peste asteptarile analistilor, iar cifra anticipata de companie pentru 2023 este 6 mld. EUR.
(2) Boeing boeing says invest about 24 million new airplane parts logistics centre india 02 132023 sa aiba un centru logistic in India, producatorul american boeing says invest about 24 million new airplane parts logistics centre india 02 132023 ca transportatorii aerieni locali vor avea nevoie de 2,200 de aeronave in urmatorii 20 de ani.
Air India air india has options buy 370 more jets after mammoth order exec 02 162023 miercuri ca si-a rezervat optiunea de a achizitiona, pe parcursul urmatorului deceniu, inca 370 de aeronave produse de Boeing si Airbus. Marti, Air India air india agrees buy 250 planes airbus 02 142023 oficial o comanda de 470 de aeronave, din care 220 produse de Boeing si 250 produse de Airbus, cea mai mare din istorie pentru un transportator aerian.
Totodata, Air India air india has options buy 370 more jets after mammoth order exec 02 162023 contracte de mentenanta pe termen lung cu Rolls-Royce, GE Aerospace si CFM International (grup creat de GE si compania franceza Safran).
In decembrie, Reuters air india nears historic order up 500 jets sources 12 112022 in premiera despre posibilitatea ca Air India sa cumpere 500 de aeronave produse de Boeing si Airbus, intr-un deal evaluat la cel putin 100 mld. USD.
(FR.AIR) (DE.AIR) (US.BA) (UK.RR) (US.GEc)
Air India air india has options buy 370 more jets after mammoth order exec 02 162023 azi ca si-a rezervat optiunea de a achizitiona, pe parcursul urmatorului deceniu, inca 370 de aeronave produse de Boeing si Airbus. Marti, Air India air india agrees buy 250 planes airbus 02 142023 oficial o comanda de 470 de aeronave, din care 220 produse de Boeing si 250 produse de Airbus, cea mai mare din istorie pentru un transportator aerian.
Totodata, Air India air india has options buy 370 more jets after mammoth order exec 02 162023 contracte de mentenanta pe termen lung cu Rolls-Royce, GE Aerospace si CFM International (grup creat de GE si compania franceza Safran).
In decembrie, Reuters air india nears historic order up 500 jets sources 12 112022 in premiera despre posibilitatea ca Air India sa cumpere 500 de aeronave produse de Boeing si Airbus, intr-un deal evaluat la cel putin 100 mld. USD.
(US.BA) (FR.AIR) (DE.AIR) (UK.RR) (US.GEc)
Boeing boeing hire 0 workers 2023 it ramps up production 2023 01 271000 vineri ca are nevoie de 10,000 de noi angajati in 2023, pentru a-si creste productia, chiar daca va reduce marginal numarul posturilor de suport.
Compania a angajat deja circa 14,000 de oameni in 2022, forta totala de munca ridicandu-se, la finalul anului trecut, la 156,000 (din care aproximativ 136,000 in SUA). In 2019, numarul total era de 161,000, dar a scazut in 2020 la circa 141,000. In 2021, forta totala de munca numara aproximativ 142,000 de angajati.
In 2023, Boeing boeing hire 0 workers 2023 it ramps up production 2023 01 271000 sa majoreze numarul avioanelor livrate: pana la 450 din familia 737 MAX (vs 374 anul trecut) si pana la 80 din familia 787 Dreamliner.
In prezent, Boeing 252023 lunar 31 de aeronave din familia 737 MAX, ritmul urmand sa creasca la circa 50 in 2025 sau 2026. Totodata, numarul lunar de aeronave produse din familia 787 Dreamliner 252023 sa creasca la 5 pana la finalul acestui an (si la 10 in 2025 sau 2026).
In 2022, Boeing articles o pierdere neta de 5 mld. USD, cu 16% mai mare fata de cea marcata in anul precedent, desi veniturile totale au crescut cu 7%, la 66.6 mld. USD. Totusi, compania boeing reports first annual positive free cash flow since 20 01 2518.2023 sa obtina primul flux pozitiv de numerar dupa 2018, in valoare de 2.3 mld. USD. Pentru 2023, Boeing 252023 sa obtina free cash flow cuprins intre 3 mld. USD si 5 mld. USD. Ultima oara cand Boeing a platit un dividend boeing co in martie 2020.
La randul sau, Airbus airbus plans recruit more than 13000 people 20 01 2623.2023 saptamana aceasta ca are nevoie de 14,000 de noi angajati in 2023 (din care aproximativ 9,000 in Europa). Compania are in prezent peste 130,000 de angajati la nivel global.
Airbus va publica rezultatele financiare anuale pe 16 februarie.
(US.BA) (DE.AIR) (FR.AIR)
In decembrie, Boeing 01 102023 69 de aeronave (din care 53 de aeronave 737 MAX), record pentru ultimii 4 ani. Cu 480 de aeronave livrate in intregul an 2022, insa, Boeing s-a situat in urma Airbus, care a reusit sa livreze 661 de aeronave, compania europeana  boeing airplane deliveries orders jump 20 01 1022.2023 astfel cel mai prolific producator din industrie pentru al 4-lea an consecutiv. Cresterile anuale ale livrarilor au fost de 41% la Boeing si de 8% la Airbus.
Anul trecut, Boeing boeing airplane deliveries orders jump 20 01 1022.2023 comenzi nete pentru 774 de aeronave, in timp ce Airbus a strans comenzi nete pentru 820 de aeronave.
De la finalul lunii septembrie incoace, Boeing 01 102023 peste 70% pe bursa americana. In aceeasi perioada, Airbus s-a apreciat cu circa 30%, desi a produs si livrat mai multe aeronave decat Boeing anul trecut.
Pentru Boeing, cifra livrarilor reusite in decembrie 01 102023 estimarea companiei potrivit careia ar putea indica free cash flow de 2.5 mld. USD aferent ultimului trimestru al anului trecut.
Boeing va publica rezultatele financiare trimestriale pe 25 ianuarie, iar Airbus, pe 16 februarie.
(US.BA) (DE.AIR) (FR.AIR)
Anul trecut, capacitatea globala a operatorilor aerieni a fost de aproximativ 4.7 miliarde de locuri, cu doar 12% mai mica fata de 2019... dar cu aproape o treime mai ridicata comparativ cu 2021.
Chiar daca, dupa ultimele estimari, aceasta industrie nu va ajunge la valorile pre-pandemice pana in 2024, companiile au intrat deja in febra pregatirilor. Acest lucru se poate observa si din cresterea semnificativa a numarului de comenzi pentru Boeing si Airbus.
(US.BA) (FR.AIR) (DE.AIR)
Potrivit unei estimari Jefferies 12 272022 de Bloomberg, exista in prezent comenzi neonorate deocamdata pentru 12,720 de aeronave. Cele mai populare modele produse de Airbus si Boeing si Airbus sunt deja sold-out pana in 2029.
Pentru A321neo, livrarile the world just doesn t have enough planes as travel roars back#:~:text=%E2%80%9CAnd%20the%20worst,a%20real%20problem 2022 intarziate cu pana la 7 luni comparativ cu datele inscrise in contracte, din cauza cererii mari, a breselor din circuitele de distributie si a lipsei fortei de munca. Pentru A320neo, comenzile neonorate inca 12 272022 peste 6,100 de aeronave, fiind necesari 8 ani pentru livrarea acestora. Airbus 12 272022 sa construiasca 75 de aeronave A320 lunar, dar obiectivul a fost amanat pentru mijlocul acestei decade. 
(DE.AIR) (FR.AIR) (US.BA)
Autoritatile de la Beijing china to end quarantine for international travelers 2022  ieri ca, incepand din 8 ianuarie, turistii straini care sosesc in China nu vor mai fi nevoiti sa stea in carantina. Tot din 8 ianuarie, autoritatile vor sista monitorizarea persoanelor care au avut contact cu pacientii COVID si vor anula masurile anti-COVID care au incetinit importurile de bunuri. In esenta, anuntul de ieri marcheaza sistarea restrictiilor dure anti-COVID impuse inca din martie 2020.
Ieri dimineata, valorile de trafic auto din Beijing aproape ca beijing roars to life after lockdowns but china not out of the woods.html#:~:text=of%20Covid%20infections. ,During%20the%20Monday%20morning%20rush%20hour%2C%20traffic%20in%20Beijing%20surged%20by%20about%2090%25%20from%20a%20week%20ago%20%E2%80%94%20to%20%E2%80%9Cheavily%20congested%E2%80%9D%20levels%2C%20according%20to%20Baidu%20data., Over%20the%20weekend2022  fata de cele inregistrate la inceputul saptamanii trecute. Totodata, aglomeratia din aeroporturi este tot mai mare. Joia trecuta, numarul rezervarilor pentru zboruri locale 262022 o crestere de 34% fata de perioada similara a anului trecut.
In 2019, 272022 inregistrate 670 de milioane de zboruri internationale dinspre si catre China. Anul trecut, numarul acestora 272022 la 128 de milioane.
(US.BA) (DE.AIR) (FR.AIR)
Air India vrea sa plaseze o comanda pentru 500 de aeronave ale celor doi producatori, cu o valoare totala de peste 100 mld. USD. Plus, avem azi un Top Trending dedicat exclusiv bursei noastre... cu stiri de ultima ora despre Hidroelectrica, Transelectrica si noile titluri de stat Fidelis. (US.BA) (DE.AIR) (FR.AIR)
tradeville.euCongresul american us lawmakers include boeing 737 max extension spending bill 12 202022, printr-un amendament legislativ, ca modelele 737 MAX 7 si MAX 10 produse de Boeing sa primeasca autorizarea de zbor fara modificari suplimentare ale configuratiei avioanelor in cauza. In absenta acestei concesii, Boeing ar fi fost nevoita sa implementeze modificarile solicitate in 2020 pana pe 27 decembrie.
In vara, compania boeing ceo threatens to cancel 737 max 10 unless congress acts ca ar putea renunta cu totul la cele doua modele, ceea ce ar fi generat pierderi importante. Boeing articles comenzi pentru circa 1,000 de aeronave 737 MAX 7 si MAX 10. Fara 737 MAX, Boeing nu ar avea un avion competitiv in fata familiei A321neo produse de Airbus. Sindicatele pilotilor americani congress year end bill clears faa to certify boeing 737 max 7 10 unchanged opinii atat pro, cat si contra concesiei anuntate astazi.
Trimestrul trecut, Boeing boeing bet big on defense and lost2022 vanzarile cu 32% in divizia de aviatie comerciala (fata de perioada similara din 2021), dar rezultatul net a fost o pierdere de 643 mil. USD.
Pe bursa americana, actiunile Boeing au pierdut 9% fata de inceputul anului. In ultima luna, totusi, actiunile au castigat 10%, comparativ cu o depreciere de 2% a indicelui DJIA (in care compania este inclusa).
(US.BA) (FR.AIR) (DE.AIR) (DE.SXRU)
Boeing 12 162022 cu Air India pentru o comanda de pana la 200 de aeronave 737 MAX. Potrivit Bloomberg, negocierile sunt accelerate, asa incat sa fie finalizate inaintea sarbatorilor de iarna. In paralel, Reuters air india nears historic order up 500 jets sources 12 112022 recent ca Air India vrea sa lanseze o comanda de pana la 500 de aeronave Boeing si Airbus, in valoare de peste 100 mld. USD.
In India, transportatorul aerian local #1 este IndiGo, care este si cel mai important client pentru familia de aeronave A320neo produsa de Airbus. Air India este #2 la nivel local, dar #1 in zborurile internationale.
In noiembrie, Boeing boeing airplane deliveries picked up in november 2022 48 de aeronave (vs 35 in octombrie) si a fost cautata pentru alte 21. Cifrele nu includ comanda uriasa united airlines asks boeing for huge number of 787 dreamliners and just as many 737 max 29 2063 recent de la United Airlines, de pana la 100 de aeronave 787 Dreamliner (cea mai mare din istoria Boeing).
In trimestrul 3, Boeing boeing bet big on defense and lost2022 cu 32% vanzarile in divizia comerciala, dar rezultatul net a fost o pierdere de 643 mil. USD. La NYSE, actiunile Boeing s-au depreciat cu 11% in acest an si cu 37% in ultimii 5 ani.
(US.BA) (DE.AIR) (FR.AIR) (US.UAL)
Comanda united airlines nears boeing 787 order december 2022 in mod potential cateva zeci de aeronave 787 Dreamliner. Un anunt oficial ar putea fi facut in urmatoarele zile.
United Airlines united airlines huge widebody order rumours in discutii cu Boeing si Airbus pentru achizitionarea a cel putin 100 de aeronave de talie mare, adica 787 Dreamliner sau A350. Daca se confirma, ar fi cea mai importanta comanda pentru 787 Dreamliner de cand Boeing boeing dreamliner deliveries to resume in the coming days faa says 2022 livrarile in august. Pentru acest model, Boeing mai united airlines nears boeing 787 order december 2022 4 comenzi pentru 38 de aeronave, inclusiv de la Lufthansa, China Airlines si AerCap.
In trimestrul 3, Boeing boeing bet big on defense and lost2022 incasari cu 32% mai mari in divizia de aviatie comerciala (vs perioada similara din 2021), dar si o pierdere neta de 643 mil. USD. La divizia aerospatiala si de aparare, incasarile boeing bet big on defense and lost2022 cu 20%, iar rezultatul net a fost o pierdere de 2.8 mld. USD. Totusi, compania 262022 sa genereze circa 3 mld. USD in free cash flow.
In prezent, flota United Airlines united airlines nears boeing 787 order december 2022 865 de aeronave (din care 651 de talie mica si 214 de talie mare).
  (US.BA) (DE.AIR) (FR.AIR) (US.UAL)
Delays, cancellations, long lines and lost baggage are plaguing air travel world-wide, as airlines and airports struggle with soaring summer demand and staff shortfalls.
The airports are struggling, like the rest of the industry, with chronic staff shortages.
United Airlines Holdings Inc. (US.UAL) said it recorded a 7.6% increase in searches for trips from the U.S. to international destinations in the three days after the end to the testing requirement, compared with the previous week.
âThe industry created an expectation for a more gradual, much slower ramp-up in demand than whatâs actually happening,â said József Váradi, chief executive of Wizz Air, (UK.WIZZ) one of Europeâs biggest discount carriers.
Airlines are taking unusual steps to mitigate the impact. European discounter easyJet PLC (UK.EZJ)  has removed a row of seats from 58 of its smallest Airbus (DE.AIR) A319 aircraft so it can fly those jets with fewer crew members, without going above mandated crew-to-seat ratios.
Pe fondul unei triplÄrii profitului operaÈional aferent anului 2021, Airbus a prezis 720 de livrÄri de avioane Èi profituri mai mari în 2022. Ãn plus, vrea sÄ acorde un dividend acÈionarilor de 1,5 euro pe acÈiune.
airbus posts sharply higher core profit and restarts dividend 2022