Tranzactioneaza Bayerische Motoren Werke (BMW) - 518.2 RON (%) Tranzactioneaza
Stiri
BMW a inregistrat o crestere semnificativa a vanzarilor de vehicule complet electrice in primul trimestru, depasind competitorii Tesla si Mercedes-Benz, care s-au confruntat cu o cerere in scadere. Livrarile modelelor cu baterie precum i4, iX1 si i7 au crescut cu 41% in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut, contribuind la o crestere cu 28% a vanzarilor de vehicule electrice. BMW isi propune sa creasca cota de vehicule electrice in livrarile totale de la 15% la 20% in acest an, avand planuri de a realiza vanzari de jumatate de milion de vehicule electrice. (Sursa: 04 102024)
Producatorul auto german BMW, se asteapta ca vehiculele electrice de top, precum Seria 7, X7 si Rolls Royce Spectre, sa genereze profituri in 2024, vizand o marja de 8-10% pentru segmentul sau auto. In ciuda provocarilor legate de cererea globala, BMW anticipeaza o usoara crestere a vanzarilor, in special in America de Nord, China si Europa. Concurenta acerba din China, condusa de Tesla, pune presiune asupra preturilor. BMW tinteste vanzari de aproximativ 500,000 de vehicule electrice in acest an, constituind aproximativ 15% din totalul livrarilor. (Sursa: 03 212024)
BMW Group, impreuna cu NTT Data vor infiinta un joint-venture in Romania axat pe dezvoltarea si implementarea solutiilor IT pentru Europa. Orasul ales de catre producatorul german este Cluj-Napoca, datorita ascensiunii orasului si a calitatii invatamantului universitar. Compania va debuta cu 120 de angajati, urmand ca, pana in 2027, sa ajunga la cateva mii. Divizia de IT a BMW Group are aproximativ 9,500 de angajati in sediile din SUA, Germania, China, Africa de Sud, India si Portugalia. (Sursa: www.forbes.ro)
BMW a depasit punctul de cotitura in tranzitia sa catre vehiculele electrice, cea mai mare parte a cresterii vanzarilor provenind acum de la EV-uri. In 2023, BMW a atins o cota de vanzari de 15% din vehicule complet electrice, urmarind sa creasca aceasta cota la 33% pana in 2026 prin lansarea a sase noi modele EV "Neue Klasse". Cu toate acestea, nu se preconizeaza paritate in ceea ce priveste marjele automobilelor cu combustie si ale celor electrice, cel putin pana in 2026, din cauza costurilor mai mari ale noilor tehnologii de baterii. Compania isi mentine obiectivul de a vinde 3 milioane de vehicule pana in 2030, cu o marja anticipata de 8-10% pe segmentul auto. (Sursa: bmw cfo sales growth is mostly electric combustion engine tipping point passes 01 152024)
BMW Group a obtinut o licenta de testare pentru conducerea autonoma de nivel 3 pe drumurile de mare viteza din Shanghai, un pas important in directia introducerii masinilor fara sofer pe cea mai mare piata auto din lume. Constructorul auto german intentioneaza sa lanseze functionalitatea de conducere autonoma L3 in conformitate cu reglementarile chineze. Aceasta noua licenta extinde capacitatile de testare ale BMW pentru tehnologii avansate de conducere autonoma in Shanghai, dupa o licenta anterioara acordata in 2018 pentru testarea pe o portiune mai scurta de drumuri publice. (Sursa: bmw gains test license l3 autonomous driving shanghai 12 142023)
BMW anticipeaza cresterea vanzarilor in trimestrul al patrulea si a raportat un portofoliu de comenzi bine incarcat care se va extinde pana in primele luni ale anului viitor. Constructorul auto nu si-a exprimat interesul de a intra intr-un razboi al preturilor, spre deosebire de unii concurenti, si nu a vazut necesitatea de a reduce preturile pentru a stimula cererea de vehicule electrice, in special in China. Desi se confrunta cu provocari precum intreruperile lantului de aprovizionare si cresterea costurilor materialelor si logisticii, BMW ramane optimist, cu o crestere a veniturilor din trimestrul al treilea de 3.4%, depasind estimarile analistilor. Vanzarile de vehicule complet electrice au ajuns la 15.1% din totalul vanzarilor in trimestrul al treilea, depasind tinta de la sfarsitul anului. Compania isi mentine tinta anuala de marja pentru divizia sa de automobile. (Sursa: bmw reports higher margin q3 sticks annual forecast 11 032023)
Constructorii germani de automobile de lux BMW si Mercedes-Benz au raportat rezultate mixte in ceea ce priveste vanzarile din China, in cel de-al treilea trimestru. Mercedes-Benz s-a confruntat cu probleme legate de lantul de aprovizionare si cu schimbari de modele, ceea ce a provocat o scadere cu 12% a vanzarilor in China. In schimb, BMW a inregistrat o crestere cu 5.8% a vanzarilor globale cu amanuntul, dar a remarcat o scadere de 1.8% a vanzarilor modelelor BMW si Mini in China. Ambele companii s-au confruntat cu provocari pe piata chineza, unde cererea si concurenta preturilor au avut impact asupra vanzarilor. In pofida scaderii recente, BMW a raportat o crestere a vanzarilor de 1.7% in China de la inceputul anului pana in prezent, in timp ce Mercedes-Benz si-a mentinut previziunile privind vanzarile pentru intregul an. (Sursa: mercedes benz sales dip slightly q3 weaker demand 10 102023)
BMW a anuntat ca va investi 600 mil. GBP in uzina sa veche de 110 ani in care a luat nastere marca Mini, pentru a produce modele electrice, solicitand sprijinul guvernului britanic in lupta pentru sustinerea industriei auto care se afla in declin. Anul trecut, productia de automobile din Marea Britanie a atins cel mai scazut nivel din 1956 incoace. Temerile ca uzina s-ar putea opri din fabricarea masinilor electrice au fost inlaturate, BMW anuntand ca va produce modele cu motoare cu combustie pana in 2026, iar incepand cu 2030, fabrica va trece la productie exclusiva de masini electrice. (Sursa: 09 112023)
BMW si Mercedes depun cel mai mare efort de pana acum in domeniul vehiculelor electrice, pentru a face fata competitiei in crestere din partea jucatorilor chinezi si pentru a se apropia de gigantul american Tesla. Duminica, Mercedes-Benz a dezvaluit Conceptul CLA Class, un vehicul electric construit pe o arhitectura noua care va sta la baza viitoarelor masini electrice ale gigantului auto german. Intre timp, sambata, rivalul BMW a prezentat "Vision Neue Klasse," un alt concept de masina electrica care evidentiaza ambitiile companiei in domeniul vehiculelor electrice. (Sursa: bmw mercedes launch biggest electric vehicle push yet to catch tesla 2023)
Producatorul auto BMW a raportat o marja de profit de 12.1% aferenta primului trimestru din 2023, pentru segmentul de automobile, (+8.9% vs T1 2022), avertizand totodata asupra majorarii costurilor in viitor si a concurentei in crestere, in special in China. Compania a raportat un profit brut in scadere cu peste 50%, din cauza efectelor exceptionale ale consolidarii societatii BMW Brilliance Automotive din China. Vanzarile au scazut cu 1.9% in Europa si cu 6.6% in China, pe fondul restrictiilor datorate pandemiei Covid, dar si a inflatiei galopante. Pentru 2023, constructorul auto se asteapta la o usoara crestere a vanzarilor in Europa si la o stabilizare a situatiei economice in China, in timp ce, pentru SUA, compania se asteapta la vanzari constante. (Sursa: bmw cars segment sees earnings boost higher pricing ev sales 05 042023)
BMW se asteapta ca peste 50% din vanzarile noi sa fie reprezentate de vehicule complet electrice. In plus, compania ar putea produce un automobil alimentat cu hidrogen din 2025. Pana in 2026, BMW se asteapta ca o treime din totalul vanzarilor sa provina din modelele electrice. In 2022, masinile electrice au reprezentat doar 9% din vanzarile producatorului. (Sursa: bmw promises stable prices sees 8 10 auto margin 20 03 1523.2023)
BMW a raportat joi o scadere cu 4% a profitului net preliminar in trimestrul al patrulea fata de aceeasi perioada din 2021, o valoare sub asteptarile analistilor, fapt care a condus la o scadere de aproape 2% a pretului actiunilor companiei in ultima zi de tranzactionare a saptamanii. Profitul pentru intregul an a fost, de asemenea, sub consens, in ciuda unui salt de 49%. Livrarile au crescut cu putin peste 10% in ultimul trimestru, pe fondul atenuarii problemelor de aprovizionare cu cipuri care au compensat impactul blocajelor din China, dar, per total, au scazut cu aproape 5% in 2022. Cifra de afaceri pentru intregul an a crescut cu 28%, pana la 142.6 mld. EUR, dar sub estimarile analistilor de la Reuters. BMW a propus actionarilor un dividend de 8.50 EUR, in crestere fata de dividendul de 5.80 distribuit in 2021. Pe 15 martie compania va publica rezultatele financiare complete pentru 2022. (Surse: bmw hits earnings target with 86 margin autos segment 2023 03 092022 T 558EN0410)
Vanzarile BMW au crescut cu 10.6% in T4 2022, pe fondul reducerii blocajelor din lanturile de aprovizionare in Europa si a ridicarii restrictiilor sanitare din China, desi livrarile pentru intregul an au inregistrat o scadere de 4.8%. In Europa, vanzarile au crescut cu 10.9%, iar in China â cu 12.7%. In SUA, livrarile au fost mai stabile, marcand o scadere de doar 1.3% pe parcursul anului. Vanzarile de vehicule complet electrice s-au dublat comparativ cu 2021, ajungand la 215,755 unitati. (Sursa: bmw brand delivers 21 million vehicles 20 01 1022.2023)
Brand-ul de lux al producatorului BMW, Rolls Royce a realizat in anul 2022 un record de vanzari, contrar situatiei macroeconomice globale. Pretul mediu al unui automobil a fost de 534,000 USD, iar compania a reusit sa produca 6,021 de unitati, cu aproximativ 500 mai mult decat in 2021. Performanta companiei este cu atat mai impresionanta, cu cat vanzarile in Rusia au fost oprite, o piata unde se vindeau in jur de 300 de unitati annual. (Sursa: rolls royce rides ongoing luxury demand sales record 20 01 0922.2023)
BMW a anuntat ca va investi peste 2 mld. EUR in fabrica de la Debrecen pana in anul 2025. Proiectul, care a fost anuntat in prima jumatate a acestui an si la care s-au inceput constructiile in urma cu sase luni, va fi dezvoltat in scopul asamblarii de baterii pentru automobilele electrice New Class ale companiei. (Surse: T 972EN0405 bmw lays foundation for factory in hungary2022)
Compania chineza EVE Energy Co Ltd va furniza BMW, baterii cilindrice mari pentru masinile sale electrice din Europa, tehnologie deja adoptata de competitorul sau, Tesla. EVE a semnat contracte pentru a fi principalul furnizor al BMW de celule de baterii in Europa pentru noua sa serie de vehicule electrice care urmeaza sa ajunga pe piata incepand cu anul 2025. (Sursa: Reuters.com)
BMW a inregistrat o scadere a marjei sale auto a profitului inainte de dobanzi si impozite la 8.2%, de la 15.8% anul trecut, deoarece consolidarea societatii sale mixte chineze BMW Brilliance a diminuat veniturile, a anuntat, miercuri, compania. Producatorul auto a raportat un profit net al grupului de 3.05 mld. EUR, de la 4.8 mld. EUR, anul trecut. Acesta si-a confirmat perspectivele de 7-9% pentru segmentul auto, dar a precizat ca se asteapta ca livrarile pe intregul an sa fie usor sub nivelul anului trecut. (Sursa: Reuters.com)
BMW a decis lansarea unui nou program de rascumparare de actiuni in valoare de 2 mld. EUR, care va urma sa inceapa in iulie. Din aceasta suma, 1.85 mld. EUR vor fi atribuiti rascumpararilor actiunilor obisnuite, iar restul pentru cele preferentiale. Programul se va incheia pana la sfarsitul acestui an. (Sursa: Reuters.com)
BMW a anuntat ca productia de vehicule electrice a inceput, la noua fabrica din China a companiei, in care a investit 2.24 mld. USD. Astfel, activitatea la a treia fabrica BMW din China, va creste productia anuala a BMW la 830,000 vehicule, de la 700,000 vehicule, nivel realizat in anul 2021. In T1 2022, BMW a vandut 208,507 vehicule in China, mai putin cu 9.2% fata de perioada similara a anului precedent. (Sursa: Reuters.com)
Raport trimestrul I 2022 - transmis de SSIF Tradeville SA
Raport anual 2021 - transmis de SSIF TRADEVILLE SA
BMW lowered its profit margin expectations for its automotive segment for 2022 due to the war in Ukraine, the German carmaker said on Wednesday. BMW Group now predicts growth of earnings before interest and taxation (EBIT) in its car segment in a range of 7-9% due to the warâs effects on production.
bmw cuts profit forecast for car segment due to ukraine war 2022
Autoritatile chineze au autorizat BMW sa-si majoreze la 75% participatia in producatorul auto local Brilliance China Automotive Holdings. BMW estimeaza un impact pozitiv asupra propriei profitabilitati in valoare de pana la 8 miliarde EUR.
Oliver Zipse, Åeful Bayerische Motoren Werke (BMW), a avertizat asupra "interzicerii premature Åi nepotrivite" a motoarelor cu ardere internÄ, chiar dacÄ mobilitatea electricÄ este un segment al pieÅ£ei în creÅtere rapidÄ, transmite DPA.
âTotuÅi, cel mai mare segment de piaÅ£Ä, în termeni absoluÅ£i, în Germania, dar Åi în Europa Åi pe plan global, îl reprezintÄ motoarele cu ardere internÄ. Ãnainte de a renunÅ£a pur Åi simplu la ele trebuie sÄ Åtii într-adevÄr ce faciâ, este de pÄrere Zipse.
seful bmw avertizeaza impotriva interzicerii premature a motoarelor cu ardere interna 86 5579
Notificare Erste Group Bank AG - suspendare furnizare cotatii si suspendare tranzactionare pentru certificatele emise de Erste Group Bank AG cu activ suport ADS, BMW, DBK, VOW3 - ora 15:00
Grupul american Intel vrea sÄ listeze pe bursÄ, anul viitor, divizia de sisteme de asistenÈÄ pentru Èoferi Èi conducere autonomÄ Mobileye. Mobileye ar putea fi evaluatÄ la peste 50 de miliarde de dolari în cadrul ofertei publice iniÈiale (IPO), iar Intel intenÈioneazÄ sÄ pÄstreze pachetul majoritar dupÄ listare. Intel a cumpÄrat Mobileye cu peste 15 miliarde de dolari în 2017. Compania a fost fondatÄ Ã®n Israel, în 1999, Èi produce sisteme de monitorizare Èi avertizare pentru evitarea accidentelor, destinate maÈinilor cu funcÈii autonome. Tehnologia dezvoltatÄ de Mobileye a fost inclusÄ, din 2015, pe automobile Tesla. ÃncÄ dinaintea achiziÈiei, în 2016, BMW, Intel Èi Mobileye au anunÈat o colaborare în scopul dezvoltÄrii unor maÈini fÄrÄ Èofer. Ãn vara anului trecut, Ford Motor a anunÈat cÄ va colabora cu Mobileye pentru a dezvolta un sistem îmbunÄtÄÈit de evitare a coliziunilor pentru vehiculele sale. Compania are parteneriat Èi cu alÈi producÄtori, inclusiv Nissan Èi GM.
Fondul de pensii VITAL al Aegon a cumpÄrat 5,62% din acÈiunile producÄtorului de componente auto Compa, societate suficient de relevantÄ Ã®n domeniu cât sÄ atragÄ anterior în acÈionariat Èi fondul suveran al Norvegiei. Compa Èi-a majorat semnificativ afacerile Èi profitabilitatea în primele 9 luni ale anului. Griparea bruscÄ a pieÈei auto a determinat anul trecut Compa Sibiu (CMP) sÄ-Èi sisteze parÈial activitatea, etapa de Èomaj tehnic fiind prelungitÄ chiar Èi pânÄ Ã®n varÄ, dupÄ trecerea perioadei de stare de urgenÈÄ. Compania a revenit însÄ la parametri de funcÈionare buni dupÄ ce industria europeanÄ auto Èi-a reluat comenzile de subansamble. Astfel, în primele 3 trimestre, veniturile totale ale Compa s-au majorat cu 46,92%, la 556,54 milioane lei, de la 378,81 milioane lei în perioada similarÄ a anului trecut. Compania mai raporteazÄ un rezultat pozitiv din variaÈia stocurilor, de 4,63 milioane lei, faÈÄ de cel negativ de 6,61 milioane lei din primele 9 luni din 2020. Ãn aceeaÈi perioadÄ, cheltuielile cu materiile prime s-au majorat cu 59,83%, la 363,56 milioane lei, de la 227,46 milioane lei, iar cheltuielile cu angajaÈii au urcat cu 37,96%, la 109,20 milioane lei, de la 79,15 milioane lei. Astfel, compania a obÈinut un rezultat din exploatare de 23,02 milioane lei, de 8 ori mai mare faÈÄ de cel de 2,89 milioane lei din exerciÈiului financiar precedent. La nivelul rezultatului net, majorarea a fost chiar de 39 de ori, la 17,75 milioane lei, de la aproximativ 455.000 de lei. La S1, profitul net era deja de 17,63 milioane lei. La data de 30 septembrie, activele totale ale Compa Sibiu se situau la 771,50 milioane de lei, cu 5,29% mai mari decât cele de 732,72 milioane lei de la finele anului trecut. Ãn rÄstimp, datoriile totale au avansat cu 10,46%, la 271,68 milioane lei, de la 245,08 milioane lei. Compa Sibiu produce componente auto pentru mÄrci precum BMW, Mercedes, Peugeot, Renault, Audi, Ford, Fiat, Citroën, Toyota, VW, GM, Porsche si Kia. Compania este controlatÄ Ã®n proporÈie de 19,00% de directorul general Ioan Deac, în timp ce directorul economic, Ioan Miclea, deÈine o participaÈie de 18,75%.
Raport T3 2021
Raport T3 2021 - transmis de SSIF TRADEVILLE
Afacerile producÄtorului de componente auto Compa, societate suficient de relevantÄ Ã®n domeniu cât sÄ atragÄ Ã®n acÈionariat Èi fondul suveran al Norvegiei, Èi-a majorat semnificativ afacerile Èi profitabilitatea în primele 9 luni ale anului. Griparea bruscÄ a pieÈei auto a determinat anul trecut Compa Sibiu (CMP) sÄ-Èi sisteze parÈial activitatea, etapa de Èomaj tehnic fiind prelungitÄ chiar Èi pânÄ Ã®n varÄ, dupÄ trecerea perioadei de stare de urgenÈÄ. Compania a revenit însÄ la parametri de funcÈionare buni dupÄ ce industria europeanÄ auto Èi-a reluat comenzile de subansamble. Astfel, în primele 3 trimestre, veniturile totale ale Compa s-au majorat cu 46,92%, la 556,54 milioane lei, de la 378,81 milioane lei în perioada similarÄ a anului trecut. Compania mai raporteazÄ un rezultat pozitiv din variaÈia stocurilor, de 4,63 milioane lei, faÈÄ de cel negativ de 6,61 milioane lei din primele 9 luni din 2020. Ãn aceeaÈi perioadÄ, cheltuielile cu materiile prime s-au majorat cu 59,83%, la 363,56 milioane lei, de la 227,46 milioane lei, iar cheltuielile cu angajaÈii au urcat cu 37,96%, la 109,20 milioane lei, de la 79,15 milioane lei. Astfel, compania a obÈinut un rezultat din exploatare de 23,02 milioane lei, de 8 ori mai mare faÈÄ de cel de 2,89 milioane lei din exerciÈiului financiar precedent. La nivelul rezultatului net, majorarea a fost chiar de 39 de ori, la 17,75 milioane lei, de la aproximativ 455.000 de lei. La S1, profitul net era deja de 17,63 milioane lei. La data de 30 septembrie, activele totale ale Compa Sibiu se situau la 771,50 milioane de lei, cu 5,29% mai mari decât cele de 732,72 milioane lei de la finele anului trecut. Ãn rÄstimp, datoriile totale au avansat cu 10,46%, la 271,68 milioane lei, de la 245,08 milioane lei. Compa Sibiu produce componente auto pentru mÄrci precum BMW, Mercedes, Peugeot, Renault, Audi, Ford, Fiat, Citroën, Toyota, VW, GM, Porsche si Kia. Compania este controlatÄ Ã®n proporÈie de 19,00% de directorul general Ioan Deac, în timp ce directorul economic, Ioan Miclea, deÈine o participaÈie de 18,75%. La ultimul preÈ de închidere de la BVB al titlurilor Compa, de 0,7300 lei/acÈiune, compania are o capitalizare bursierÄ de 159,74 milioane lei (32,28 milioane euro).
Startup-ul de maÅini electrice Rivian (simbol bursier RIVN) Åi-a efectuat recent debutul pe Nasdaq, obÅ£inând o evaluare care a fÄcut din companie un rival al producÄtorilor tradiÅ£ionali de maÅini Åi un beneficiar masiv al tranziÅ£iei cÄtre tehnologiile verzi, relateazÄ The Wall Street Journal. Societatea cu sediul în California, fondatÄ Ã®n 2009 de un absolvent al Institutului pentru Tehnologie din Massachusetts (MIT) a închis ÅedinÅ£a de ieri cu un preÅ£ de 100,73 dolari per acÅ£iune, cu aproape 30% peste preÅ£ul de 78 de dolari din ofertÄ. Astfel, Rivian a ajuns la o capitalizare de 86 de miliarde de dolari, mai mult decât Ford, BMW, General Motors Åi Stellantis. Oferta publicÄ iniÅ£ialÄ (IPO) a strâns mai mulÅ£i bani decât orice altÄ listare americanÄ din 2014 încoace Åi ilustreazÄ entuziasmul Wall Street-ului pentru producÄtorii de automobile electrice, în special pentru companii precum Rivian, care încÄ sunt tinere Åi relativ necunoscute, promiţând sÄ intre în competiÅ£ie cu firme deja consacrate. TotuÅi, debutul sfideazÄ fundamentele acceptate la nivel general de piaÅ£Ä: startup-ul abia genereazÄ profituri Åi pierde bani în mod constant. ÃnsÄ evaluarea obÅ£inutÄ de Rivian, alÄturi de Tesla, care depÄÅeÅte 1.000 de miliarde de dolari, subliniazÄ un nivel tot mai mare de optimism, îndreptat cÄtre o industrie care a creat un câmp deschis privind viitorul vehiculelor. PlÄnuind sÄ Ã®Åi extindÄ gama la trei modele anul acesta, Rivian a atras investitori cu ambiÅ£ii de a aduce maÅinile electrice în spaÅ£iul mainstream, printre care se gÄsesc nume ca Ford, Amazon Åi managerul de active T. Rowe Price Group. Rivian a strâns aproape 12 miliarde de dolari datoritÄ ofertei, iar banii vor merge cÄtre îmbunÄtÄÅ£irea proceselor de producÅ£ie Åi dezvoltarea noilor modele, a spus CEO-ul Åi fondatorul RJ Scaringe. Conform analiÅtilor din cadrul bÄncii Morgan Stanley, vehiculele electrice au reprezentat doar 3,6% din totalul vânzÄrilor auto din Statele Unite în luna octombrie.
BMW, profit net de peste 20 de ori mai mare. Uniper, dublare a veniturilor totale. Deutsche Bank, majorare a profitului net de 14 ori. O companie a trecut de la profit la pierdere, în timp ce patru companii au trecut de la pierdere la profit, douÄ Åi-au diminuat pierderile, iar opt emitenÅ£i Åi-au majorat profiturile. De la pierderi de 3,6 mld. euro la nivel cumulat în S1/2020, cele 15 companii strÄine care se tranzacÂÅ£ioneazÄ la Bursa de la BucureÅti pe segmentul internaÅ£ional au trecut pe profit net de 37,5 mld. euro în S1/2021, potrivit calculelor realizate de ZF pe baza datelor agregate de la TradeVille. Trecerea rezultatului net în teritoriu pozitiv în primele Åase luni din 2021 compaÂrativ cu perioada similarÄ din 2020 a venit ca urmare a creÅterii veniturilor totale la nivel cumulat cu 17,5%, pânÄ la 500,4 miliarde de euro. Dintre cele 15 companii, doar operaÂtorul aerian Deutsche Lufthansa Åi dezvoltaÂtorul de software SAP au înregistrat scÄderi ale veniturilor totale. Deutsche Lufthansa Åi-a diminuat veniturile cu 30,8% de la seÂmestru la semestru, pânÄ la 5,77 milarde de euro, iar SAP Åi-a diminuat veniturile totale cu 1,8%, la 13 miliarde de euro.
Raport semestrial S1 2021 - transmis de SSIF TRADEVILLE SA
Notificare Erste Group Bank AG - suspendare furnizare cotatii si suspendare tranzactionare pentru certificatele emise de Erste Group Bank AG cu activ suport EBS, ADS, BMW, DBK, VOW3 cat si pentru EBGREEN1 in data de 24 Mai 2021
Notificare Erste Group Bank AG - Ajustare parametri produse structurate cu activ BMW
Raport trimestrul I 2021 - transmis de SSIF TRADEVILLE
Raport anual 2020 - transmis de SSIF TRADEVILLE
Afacerile producÄtorului de componente Compa, societate suficient de relevantÄ Ã®n domeniu cât sÄ atragÄ Ã®n acÈionariat chiar Èi fondul suveran al Norvegiei, afiÈeazÄ o deteriorare importantÄ a bilanÈului la 9 luni. Compa Sibiu (CMP) Èi-a redus cu 36,70% în primele 3 trimestre veniturile totale din exploatare, la 378,81 milioane lei, de la 598,48 milioane lei în perioada similarÄ a anului trecut. âEvenimentul major petrecut în primele 9 luni ale anului în activitatea firmei Compa, dar Èi a firmelor afiliate îl reprezintÄ efectele economice catastrofale apÄrute ca urmare a extinderii epidemiei de Coronavirus, care a generat un impact economic important asupra economiei mondialeâ, spune în raportarea trimestrialÄ compania, care în perioada stÄrii de urgenÈÄ din primÄvarÄ Èi-a suspendat cea mai mare parte a activitÄÈilor de producÈie. Ãn acelaÈi timp, cheltuielile totale au fost tÄiate cu 33,59%, la 375,92 milioane lei, de la 566,08 milioane lei. ÃncÄ din luna martie, Compa a trimis un mare numÄr de muncitori în Èomaj tehnic Èi chiar pânÄ la finalul lunii august societatea cu un program redus de 4 zile de muncÄ pe sÄptÄmânÄ Èi cu restrângeri pentru departamentele pentru care nu existÄ comenzi. Pentru primele 9 luni, compania raporteazÄ un profit net de aproximativ 236.000 de lei, de 123 de ori mai mic decât cel de 29,04 milioane lei în intervalul corespondent din 2019. La S1, firma afiÈa o pierdere de 4,05 milioane lei. Anul trecut, societatea a avut un rezultat net de 33,24 milioane. La data de 30 septembrie, activele totale ale Compa Sibiu se situau la 723,61 milioane de lei, aproximativ la aceeaÈi valoare de la finele anului trecut, dinamica fiind minorÄ Èi pentru catoriile totale care sunt de 248,84 milioane lei. Compa Sibiu produce componente auto pentru mÄrci precum BMW, Mercedes, Peugeot, Renault, Audi, Ford, Fiat, Citroën, Toyota, VW, GM, Porsche si Kia. Compania este controlatÄ Ã®n proporÈie de 19,00% de directorul general Ioan Deac, în timp ce directorul economic, Ioan Miclea, deÈine o participaÈie de 18,75%. La ultimul preÈ de închidere de la BVB al titlurilor Compa, de 0,5520 lei/acÈiune, compania are o capitalizare bursierÄ de 120,79 milioane lei (24,81 milioane euro).
Notificare EBG - suspendare furnizare cotatii pentru certificatele emise de EBG si suspendare tranzactionare certificate cu activ suport ADS, BMW, DBK, VW in data de 30 decembrie, incepand cu ora 15:00 - Corectie
Notificare EBG - suspendare furnizare cotatii pentru certificatele emise de EBG si suspendare tranzactionare certificate cu activ suport ADS, BMW, DBK, VW, DAX in data de 30 decembrie, incepand cu ora 15:00
Raport trimestrul III 2020 - transmis de SSIF TRADEVILLE
Raport semestrial 2020 - transmis de SSIF TRADEVILLE SA
Notificare EBG - reluare tranzactionare certificate cu activ suport BMW - ora 11:00
Notificare EBG - suspendare tranzactionare certificate cu activ suport BMW - ora 10:15
Raport trimestrul I 2020 - transmis de SSIF Tradeville
Raport anual 2019 - transmis de SSIF Tradeville
Notificare EBG - suspendare furnizare cotatii pentru certificatele emise de EBG si suspendare tranzactionare certificate cu activ suport ADS, BMW, DBK, VW, DAX incepand cu ora 15:00
Raport trimestrul III 2019 - transmis de SSIF TRADEVILLE SA
Raport trimestrul II 2019 - transmis de SSIF TRADEVILLE
Deutsche Bank, cea mai tranzactionatÄ acÅ£iune strÄinÄ de la BucureÅti în luna iunie în România, Deutsche Bank are un centru de dezvoltare software Åi desfÄÅoarÄ operaÅ£iuni de recuperare de credite neperformante. Cele mai tranzacÅ£ionate 10 acÅ£iuni strÄine de la bursa româneascÄ sunt toate germane. ACÅ¢IUNILE Deutsche Bank (DBK), cea mai mare bancÄ din Germania, au înregistrat în luna iunie a anului 2019 tranzacÅ£ii în valoare de 1,2 milioane de lei, ocupând astfel primul loc în topul celor mai tranzacÅ£ionate 10 acÅ£iuni de la bursa româneascÄ de pe segmentul internaÅ£ional, potrivit datelor BVB. AcÅ£iunile DBK au fost cele mai tranzacÅ£ionate Åi în luna mai, pe un rulaj de 3,7 mii. lei. In România, Deutsche Bank desfÄÅoarÄ operaÅ£iuni de recuperare de credite neperformante Åi are Åi un centru de dezvoltare software. Gigantul german, sub conducerea lui Christian Sewing, a anunÅ£at la începutul lunii iunie cÄ intenÅ£ioneazÄ sÄ Ã®Åi redreseze divizia de investiÅ£ii, astfel cÄ va elimina 18.000 de posturi într-un plan de restructurare de 7,4 miliarde euro. De la începutul anului, acÅ£iunile DBK se tranzacÅ£ioneazÄ Ã®n creÅtere cu 1,6% pe fondul unui rulaj de 21,7 mii. lei. Spre comparaÅ£ie, pe bursa din Frankfurt, acÅ£iunile DBK s-au apreciat cu 3% de la începutul acestui an. Al doilea cel mai ridicat rulaj l-au avut acÅ£iunile Commerzbank, în contextul în care creditorul Deutsche Bank conduce detaÅat Cele mai tranzacÅ£ionate acÅ£iuni strÄine de la bursa româneascÄ Ã®n funcÅ£ie de rulaj în iunie 2019 Companie Simbol Valoare tranzacÅ£ionalÄ _(lei) 1. Deutsdie Bank DBK 1.246.223 2. Commerzbank CBKN 342.610 3. Daimler DAI 193.688 4. Deutsdie Lufthansa LHA 166.884 5. Siemens SIE 117.570 6. Bayer BAYN 103.829 7. Bayerische Motoren BMW 83.327 JL Continental CTT 45.527 9. SAP SE SAP 22.635 10. E.0N EOAN 19.009 german a realizat în iunie 2019 tranzacÅ£ii în valoare de 342.610 lei, podiumul fiind completat de Daimler, gigantul german care deÅ£ine marca Mercedes-Benz Åi care construieÅte la SebeÅ cutii de viteze, cu tranzacÅ£ii de 193.690 lei. La polul opus, acÅ£iunile E.ON (EOAN), care controleazÄ pe plan local un business de peste 1 miliard de euro în distribuÅ£ia Åi furnizarea de energie electricÄ Åi gaze naturale, sunt cel mai slab tranzacÅ£ionate din rândul celor 10 companii analizate. Grupul german de utilitÄÅ£i a înregistrat la BVB tranzacÅ£ii de 19.000 de lei. Topul celor mai tranzacÅ£ionate acÅ£iuni de la BVB este ocupat în totalitate de companii germane. Deutsche Lufthansa, a treia linie aerianÄ din Europa, concernul Siemens, unul dintre cei mai mari jucÄtori pe segmentul industrial la nivel global, Bayer, cu activitate în industria chimicÄ Åi farmaceuticÄ, producÄtorul de automobile de lux BMW Åi grupul Continental, producÄtor de anvelope Åi componente auto, înregistreazÄ urmÄtoarele cele mai mari rulaje. AcÅ£iunile companiilor Commerzbank, Continental Åi Lufthansa au intrat la tranzacÅ£ionare pe sistemul alternativ AeRO de la BVB la începutul lunii decembrie 2014.
Compa produce la Sibiu comÂponente pentru sisteme de injecÅ£ie, lame, braÅ£e Åi prinderi pentru ÅtergÄÂtoare de parbriz, cartere centrale, flanÅe Åi role pentru turbosuflante, pinioane pentru casete de direcÅ£ie, componente pentru coloane de direcÅ£ie, arcuri, piese stanÅ£ate, piese forÂjate, transmisii cardanice, ansamble mecano-sudate, componente pentru instaÂlaÅ£ii de aer condiÅ£ionat, echipaÂmente industriale, matriÅ£e Åi scule. Produsele fabricate la Sibiu sunt asamblate pe automobile precum Audi, BMW, Citroën, Fiat, Ford, GM, Mercedes, Peugeot, Porsche, Renault, Toyota, VW sau Kia. Partenerii Compa sunt companiile Bosch, BOS, Continental, Dacia-Renault, Daikin, Delphi, DMG-MORI, Haulotte Group, Faurecia, Hendricson, Garrett-Advancing Motion, Hutchinson, Fuji-Kiko, Jtekt, Joyson Safety Systems, Schaeffler Group, ThyssenKrupp Bilstein, ZF, WILO etc. Produsele Compa sunt exportate în 23 de Å£Äri, printre care FranÅ£a, Germania, Statele Unite, Cehia, Slovacia, Belgia, Olanda, Anglia, Italia, China Åi India, conform informaÅ£iilor disponibile pe site-ul companiei. Compa a realizat anul trecut o cifrÄ de afaceri de 752,5 mil. lei (161,8 mil. euro), mai mult cu aproximativ 7% faÅ£Ä de anul anterior, Åi un profit net de 35,4 mil. lei (7,6 mil. euro), cu aproximativ 4% mai mic faÅ£Ä de 2017. Compa SA a fost înfiinÅ£atÄ Ã®n anul 1991, provenind din Ãntreprinderea de Piese Auto Sibiu (I.P.A.Sibiu). Din anul 1991, Compa s-a organizat în module (fabrici/ateÂliere), constituite pe familii de produse, ca centre de cost, care în timp au devenit centre de profit, în scopul unei descentralizÄri Åi al facilitÄrii constituirii de joint-venture. Compa este cotatÄ la Bursa de Valori BucureÅti, la categoria Standard, simbol CMP. La 31 decembrie 2018 compania avea 6.564 de acÅ£ionari, persoane fizice Åi juridice, române Åi strÄine.
Raport trimestrul I 2019 - transmis de SSIF TRADEVILLE
Raport anual 2018 - transmis de SSIF Tradeville